April 01, 2010

What would Wenger do?

Kental. 2-0 ketinggalan tapi masih bersemangat kejar balik menjadikan 2-2. Tak seloser Manchester yang kena titik 2-0 masa final Champions League lalu dan terus terpesona sampai tak larat nak kejar balik. Tepukan kepada Almunia kerana walaupun bolos dua gol, tetapi dia berjaya menghalang lagi 5-6 gol yang sepatutnya gol.

Persoalan yang nyata ialah, apakah percaturan Wenger untuk ke Nou Camp. Arsenal akan tanpa Fabregas. Mungkin tanpa Gallas dan Arshavin. Barcelona tanpa Puyol dan Pique. Tapi, mereka masih ada Messi, Iniesta yang akan pulih, Xavi dan Ibra. Arsenal hilang serangan, Barcelona hilang pertahanan. Equal?

Yang merisaukan adalah perlawanan liga menentang Wolverhampton. Banyak penganalisa mengatakan perlawanan tersebut penting bagi merebut kejuaraan liga kerana mereka berpendapat match antara Man U dan Chelsea akan berkesudahan seri. Man U tanpa Rooney. Disaster for Man U. Arsenal perlu menang ke atas Wolve.

Yang penting, next season. Wenger perlu fikir untuk hire pemain baru. Pemain yang fleksible seperti Park Ji-Sung yang boleh bermain banyak posisi. Sebab kemungkinan kelab-kelab Spain akan berebut untuk membeli Nasri, Song dan Clichy dengan harga yang tinggi adalah releven pada musim depan. Ada benar kata Arshavin.

Sekian.

2 ulasan:

The Charlatans KL berkata...

aku sokong perenggan akhir ko tu. squad depth kena tambah. & kena beli sorang lagi CB partner vermaelen, umur lingkungan 23-26 camtu la. tapi macam biasa aku takkan put high hopes kat wenger, for sure next season dia akan stick w gallas & campbell.

Melayu Republik berkata...

iyup. lebih cantik jika Arsenal dapat hire luka modric dari spurs. tapi, mati la modric kena bunuh nanti. spurs kan curse dengan arsenal. haha..