Jun 24, 2010

Kalaulah Pakatan Rakyat Memerintah..

  • Media Prima bakal lingkup. Adakah dapat lagi gua tengok Karam Singh Walia dengan peribahasanya yang buat gua berdekah?
  • Aiseh, kompem lah jugak TV9 pun tutup kan? Abes, ape je siaran TV kat Malaysia ni? TV Malaysia Kini? Kat tv tu mana ada siar Spongebob Bahasa Melayu yang buat gua berdekah-dekah. 
  • Camana dengan Wonderpets? Argghh! Ada lagi ke nanti?
  • Takde lah Utusan Malaysia sebab PR anti-utusan. Susahlah gua nak tengok result Liga Meleis. Kat Harakah mana ada ruangan sukan dowl.
  • Sebut pasal bola, tak sanggup gua nak tengok Haji Hadi jadi Presiden FAM. Mau tak pasal-pasal buat syarat baru semua pemain bola Malaysia kena main pakai seluar panjang. Larhhhh??
  • Banyak kakitangan kerajaan kena tukar dan di buang. Abes tu, Hasbullah Awang keje kat mana nanti? Tak sampai hati gua nak tengok dia jadi deejay kat warung.
  • Macam mana Farid Ismeth pembaca berita Dunia Jam 10? Aduhai, dia takde, boleh rindu woo.
  • Ke mana arahnya rakyat Malaysia bila PR pegang Malaysia?
  • Kalau PR pegang negara ni, gua rase Mahathir maybe stanby tempah kubur dia kat oversea. Taknak tanam kat Malaysia. Punyelah takoot kalau Anwar buat ape2 kat dia.
  • Sebab tu gua rase, kalau PR pegang Malaysia ni. Diorang cuma menang pada bilangan ahli parlimen (MP) je. Tapi, diorang tak boleh menang pada bilangan kakitangan kerajaan dan berjuta lagi yang menyokong BN.
  • Kalau PR  memerintah. Gua duk umah, berkebun, jual sawit macam biasa.
p/s: satira.

2 ulasan:

@ku d! sin!e berkata...

betul tu..
t rancangan dier je banyak
mcm surat khabar dieorang tu..
tp de ke srt khbr BN?
x kan..hehehe

Aqram berkata...

betul!

:p