September 14, 2010

Education For Women On 9am

Benci la kengkadang bila orang lelaki asyik nak cari point salah orang perempuan. Salam dengan lelaki pun kena kondem teruk-teruk, excited lebih di cap menggedik, bila tayang aset sikit..lelaki gersang tak pasal-pasal. Apa benda yang lelaki nak sebenarnya nih? Nak cari perempuan muslihah, sori.. takdak kat alam maya ni. Pergi cari sendiri kat masjid lah.
Dalam alam maya ini dan mungkin sebahagian dunia realiti, hanya dipenuhi gadis yang normal, yang pernah keluar malam senyap-senyap, yang pernah sedekah seringgit kat peminta sedekah, yang subuh kadang-kadang tertinggal tapi maghrib mesti buat, yang tak tergagap membaca al-fatihah, dan yang pernah berpegangan tangan dengan kekasih hati. So, gua dedikasikan artikel ini buat lelaki yang gua tak suka!
1. Lelaki bajek nak mampos!
Bajek hensem. bajek macho, bajek macam dia je betul semua. Pegi matilah. Apa orang cakap? Poyo katak? Haha. Kalau pakwe aku buat perangai macam ni, dah lama aku tumbuk laju-laju perut dia. Korunk faham tak macam mana istilah bajek ni? Oh, bajek hensem selalu di kait dengan gaya lagak lebih, tapi apa pun tarak. Seperti memakai cermin mata ray-ban dalam shopping kompleks yang tak terik mana pun. Tak kena langsung. Bajek macho adalah seperti secara tetiba atau tak habis-habis bila nampak cermin nak betulkan rambut emo nya atau menaikkan kolar baju polo agar sentiasa nampak bergaya. Yucckkss!
 2. Lelaki yang sentiasa nak tunjuk pandai!
Ni tak boleh blah, kita perempuan kalau tengok lelaki yang pandai berkata-kata atau mesra bercerita ni, jangan excited atau percaya sangat. Tak semua cerita dia tu betul pun. Sembang je lebih. Menambah-nambah. Lagi-lagi yang suka bagi teka-teki, alahaii taktik lama sungguh nak tekel perempuan. Pffff! Tapi, yang gua bengang kalau lelaki yang nak tunjuk terer tapi tak jadi. Yelah, tak jadi sebab awal-awal cerita bukan kemain lebat, tapi bila di minta tunjuk bukti, berdalih bukan kemain. Blah lahhh. Owh, gua akui, kadang-kadang pakwe gua buat perangai macam ni. Kalau dia tak dapat tahu satu info, dia akan seboleh-boleh nak tahu atau petik cerita berkaitan. Kadang-kadang dia gebang, gua tahu dia tipu, tapi gua tahu cerita sebenar, gua layan kan je lah, bukan semua orang perfect dowh. Ceh!
3. Lelaki kaki stalker!
Owh, korunk tak tahu ke lelaki pun kuat stalker weh. Gua pernah curi-curi dengar lelaki stalker. Macam sial diorang berbincang. Ada satu hari dulu gua dengar kawan-kawan lelaki gua stalker pasal perempuan dalam studio fakulti gua. Diorang ada petik nama gua jugak, dioarang cakap, "Peh, terbaek dowh body Zia (nama singkatan gua, Alexia)". Macam haram. Gua tanya pakwe gua, lelaki pun sama suka gosip-gosip ke? Dia tersengih, dia cakap 'takdaklah, sembang-sembang biasa je'. Ceh, nang botinang kui wa tu kui, time tu jugak gua luku kepala pakwe gua. Geram punya pasal. Sorry sayang, geram.
4. Lelaki yang nak kita berubah tapi dia pun 2 kali 5 jugak!
Lagi-lagi kalau pasal tudung. Isu yang sama di ulang-ulang. Gua tahu, ada je pakwe kita-kita ni suruh kita pakai tudung, ke arah kebaikkan. Gua faham itu. Terima kasih. Ada juga boifren kita yang suruh kita bukak tudung sebab sakit mata bila tengok walau pakai tudung, tapi baju ketat dan lengan pendek. Haha, tak tahulah tu menyindir atau suruh betul2. Tapi, yang penting, yang selalu nasihat pasal tudung ni selalunya orang yang close dengan kita kan? Diorang akan cakap elok2. Tapi, apa kejadahnya kalau lelaki yang kita tak berapa nak kenal, tetiba post komen kat facebook atau blog, cakap kita perempuan murah sebab tak pakai tudung dan kata kita konpem masuk neraka sebab pakai baju lengan pendek. Lancau. Salam pun takde, tetiba nak menyakitkan hati orang. Apa kena mengena? Gua tak kenal lu, lu apahal nak jadi malaikat nak tembak-tembak gua? Cantik bahasa? Konon nak nasihatkan orang, tapi bila gua selidik, ceh, punya banyak gambar berpelukan dengan kekasih. Pegi matiiii la wehh! Bukan semua orang pakai baju nampak seksi sebab murahan. Alahai, kitaorang nak nampak cantik dan yakin pada diri, baju tu cantik dan harga sale, pakai je lah. Nak komplen-komplen pakai baju tak cukup kain lah, lurah lah. Bak sini duit lah belikan baju untuk kitaorang. Cakap je lebih, action nya, habuk pun tarak.
5. Lelaki yang nak berangin tak tentu pasal!
Urghh.. Serious gua memang tak boleh masuk dengan lelaki macam ni. Memang gua menyinga lah. Tau la lelaki ada panas baran, tapi agak-agak lah. Kontrol sikit, nak luah pun ada masa kot. Bukannya hari-hari nak pandang macam nak makan orang. Nak marah tak tentu pasal. Nak mengarah-arah orang sesuka hati. Dia ingat dia sorang je ke ada perasaan marah, orang len pun ada lah. Boleh je control. Lelaki macam ni lagi teruk dari perempuan menggedik. Menggedik ni, pun ada lelaki suka kadang-kadang. Tapi, mengamuk tak tentu pasal, semua orang lari weh. Menyusahkan je lelaki macam ni, kalau lu orang jumpa laki macam ni, bakar je, abu campak kat Morib. Amacam?
6. Lelaki yang tau nak fuck-fuck je!
Ishhh, apa masalah lah dengan laki macam ni. Kuat sangat melancap depan laptop ke? Sial sungguh. Gua memang tak masuk betul. Kita sebagai perempuan kena hati-hati weh kalau jumpa lelaki macam ni. Flasher dan Pervert. Macam J.Love pernah reveal dulu pasal pervert yang entah apa-apa cakap boleh buat 'lutut bertemu lutut'. Kimak gilerr. Pantang tengok lurah, gersang tak tentu pasal. Susah ke nak kontrol nafsu seks? Ingat mak bapak weh, jangan main langgar je. Asal dapat berbual dengan awek hot, nak sembang lucah, balik-balik nak tanya 'dah pernah main ke belum?'. Asal nampak perempuan free hair pakai baju lebih kurang, nak sengih-sengih mengendeng macam nak meraba-raba. Mata menjeling sampai nak terkeluar. Babi sungguh. Yang perempuan suka melayan ni pun satu hal, dah takde kerja laen?
7. Lelaki yang suka mencapap!
Yang ni gua memang tak tahann. Lu orang paham ke tidak mencapap tu apa? Mencapap tu maksudnya beria lebih, nak menonjolkan diri. Takdelah, gua teringat satu peristiwa member gua kena 'tekel' dengan lelaki mana ntah kat shopping kompleks. Bukan tekel iaini kena mengurat. Tapi, tekel betul-betul iaitu kaki kena sliding. Haram jadah betul laki tu boleh lari. Kesian member gua terjatuh terkelepuk. Apa yang gua dapat tau, budak lelaki tu memang perangai mencapap tak tentu pasal, gila-gila kononya. Bajek hebat lah. Gua tanya pakwe gua lagi, 'Memang ada ke laki gila mencapap ni?'. Dia tersengih, dan dia kata 'Ada aje, best gak buat perangai gila-gila. Tapi, bab tekel kaki tu memang kelakar lah, giler berani'. Gua memang tak paham lah dengan perangai lelaki yang suka buat benda gila tapi lebih mencapap ni. Rasa nak hayun je kat kepala diorang dengan Ridsect. Mampus kau!
Gua rasa, ada banyak lagi gua nak tulis. Tapi, cukup lah tujuh point. Banyak point pun tak guna cerita jugak, bukannya boleh mengubah perangai lelaki zaman sekarang. Silap-silap pakwe gua sendiri, fire gua balik. So, selamat berhari raya!
p/s : kalau lu orang nak menambah, sila lah ke ruang komen. muaxxx!

35 ulasan:

Aiza J berkata...

aku suka yg last sekali,
muaxxx, hahaha!

AREku berkata...

erk
aku igt ko ni laki
mane satu ni weh?
huhu

AlexiaAqram berkata...

@aiza

haha. muaxx la, baru mak daten. tq.

@areku

kau dah kena ilmu ilusi dari freemason ni. haha. erk?

Shahireen Zulkifli berkata...

mu ni jate ke tino?

haha. lawak sial karem. kenalkan la aku kat bf kau. cam siak!!

AlexiaAqram berkata...

@shahireen

ini semua ilusi reen. hahaha! karem dan jantina tak wujud dalam ilusi.

boifren gua mestilah aqram. amacam?

Myth berkata...

Hoi! Lady gaga betul!
Biar la, apa ada dengan jantina.

haha, aku tak leh nak lawan point-point ni....memang ada ramai je lelaki yang camni. Ntah2 aku pun sekali.

Cuba listkan plak lelaki yang menjadi idaman perempuan2 melayu terakhir.

AlexiaAqram berkata...

@myth

haha. apa kau cakap? lelaki yang menjadi idaman perempuan2 melayu?

haha. topik buang masa. buang karen. baik pergi baca mathurat.

Myth berkata...

kau jangan...aku dah start betapa balik kat mcd dah ni...

lecturer aku tak bagi duit raya dia bagi asgment raya.

nak je aku baling dengan batang lemang

Penulis.Sahaja. berkata...

muaxx awak juge. selamat hari raya!

Hellioz berkata...

the thang iz

laki pompuan dua2 same je
gyahahahahah~

AlexiaAqram berkata...

@myth

hayun batang lemang tu. jangan tak hayun.

AlexiaAqram berkata...

@penulis sahaja

muaxx muaxx muaxx. triple gua bagi lu!

@hellioz

haha, lu lain la helly. takde jantina. larhhhhhh?

hamzah ian berkata...

fuck gile gmbr last.. damn..

AlexiaAqram berkata...

@hamzah

asal sempat, nafsu di mana.

J. Love berkata...

hi alexia, hi aqram.

eh lutut bertemu lutut tu dalam blog lama gua tak silap. gua pun dah tak ingat. kahkah!

anyway.

gua tak suka lelaki yang tak ada duit je. lepas tu mintak gua. lu tanya, perempuan mana yang suka laki macam ni?

kahkahkah!

tiafazunia berkata...

gua xske despatch kt opis gua!
dlm opis pon sebok nak cover hensem pakai rayban bagai!
get a life fuckerrr!
*kalau laa dye paham ape gua ckp neh! sigh! english pon tak paham!*

AlexiaAqram berkata...

@j.love

hi j.love, ni aqram. weh, mintak duit makwe tapi kalau bayar balik, takpe. kah kah kah. kadang2 sesak doh. makwe gua pun mintak duit gua jugak bila sesak. tak caya tanya alexia. pon sama, mana ada lelaki suka perempuan pow duit laki. kah kah kah!

@tiafazunia

kau jangan segan nak hayun fail kat kepala dia. bagi dia rasa. eyh, tak boleh. karang dia berperasaan perasan plak yg kau suka kat dia. emm, so biar je lah dia. lantak. kah kah kah.

bintang di langit berkata...

sebenarnya ada dua penulis ke dalam blog ni?

ke aqram sorang?

ke alexia je?

ke alexia dan aqram org yang sama?

konpius konpius!

AlexiaAqram berkata...

@bintang di langit

haha. entah. ikut placebo masing2. nak rasa alexia je boleh, nak rasa aqram pun boleh. nak org yg sama pun boleh.

aireen berkata...

kau plak kategori ape??awek bajet hot...???haha blah r nk up diri sendri org ckp body sedap...entah cite mitos ape kau bwat..meh tunjuk r klu btol!!!

AlexiaAqram berkata...

@aireen

lancau kau lah aireen. hahaha. kau pikir aku laki ke perempuan?

kau pikir tulisan ni mitos? lantak kau lah. ada aku kesah?

body kau tak sedap? kau nak jeles body orang len sedap? kau nak sedap? pergilah jalan susur jb.

kau nak tengok? nak tengok apa? badan terlanjang? go fuck yourself la weh!

salam tak bagi, nak meradang tak tentu pasal. butoh la!

Enriuel berkata...

awesome entri.nice one!!

Fariz Danial berkata...

laa aku baru pasan, blog ni ada 2 author.. aku ingatkan si aqram sorang jer. rupanya ada lagi sorang alexia..


honestly aku sangat2 benci kalau orang letak lagu kat blog, tapi kat blog ni sume lagu aku layan,, sesuai untuk membaca blog.. apa nama band ni hah? best giler sioouutt.. plz2 tlg la bagitau

AlexiaAqram berkata...

@fariz danial

haha. pandai pun. sebenarnya aku tulis sorang, tapi idea dan olahan dari 2 individu. credit to alexia.

nak harap satu idea, tak larat.

emm, ni lah muzik jenis post-rock dan space-rock. tenang, menyusuk kalbu dan menjiwai segala ruang udara.

nama band,

explosion in the sky (usa post-rock from texas)

damn dirty apes (malaysia space-rock from penang)

mineral (usa indie-rock from texas)

nanti aku akan tukar lagu yg baru supaya korunk semua faham erti minimalis dalam lagu seperti ini.

The Poyo Me berkata...

salam blogwalk (chewah skema aku)

weh, aku pernah jatuh cinta ngan mamat camni.

pastu nangis minggu2 pasal kena rejek.

sila mai datang lepuk kepala aku kuat2. aku rasa aku dah makin kurang common sense.

AlexiaAqram berkata...

@the poyo

kau hentak je kepala kau kat dinding. setel.

akusuperman berkata...

hahaha, lantak la org nak konfius ke apa, janji aku syok lepak kat blog nih..

Lee Zha berkata...

aku tak suka laki/pompuan yg bsr2 bnd yg kecik...

tp klau aku jmp pn...

aku gelakkn je la..hahaha..klakar.. bdk tadika pon xmcm tu. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

OH, sebenarnya kau nak cakap yang body kau ni lawa la?
perfect gitu?
peep keep figure out about your body.. bla bla
erk -.-
jerk sungguh

Tanpa Nama berkata...

erk...bajet body hot la pompuan ni..
cakap tu berlapis lah skit.ni gebang je lebih.HAHAHAHAHAHA

fadh ^_^ berkata...

semue tu macam karakter pakwe yu si aqram tu.wow~terbaekk wok pilihan yuuu

zizie berkata...

Aku suku yg nombor 6.otak dia memag pentol lah kalau lelaki cam nih...haram jadah..hati kering,,,mcm tak leh nk pikiq langsung...

zizie berkata...

Tu lah,,spe punya blog nih.laki ke pompuan....letak gambar katon mcm ne org nk tau.ngok..Ntah ape2 je

izzah berkata...

semua point tu memg kene dgn lelaki..
bajet x abis2

nora dora berkata...

To Alexia : Where did you get the apek's pic doing his stuff? Actually he was dong the same thing to me tau, masa itu aku sesat tau naik bus dari Brickfield nak pergi Bangsar Village ja kot tapi ehem almaklumla bukan org Keyell, bus itu pg mana entah dekat kl nak masuk selangor, turun dekat satu bustop ni sebab da lama sangat aku dalam bus itu,.. sunyi bustop itu sebab tepi highway kot, kemudian ada satu apek ni tiba2 berhenti tepi, aku ingat dia nak tanya jalan, aku da standby nak jawap tak tahu, aku sendiri sesat kot, tapi aku salah predict, lancau sungguh dia melakukan aksi babi dia tu, berderau darah aku kejap, terus aku pusing tempat lain, dalam hati maki2 tapi cuak juga takut dia buat apa2 yg lebih ekstrem, nasib baik dia blah terus, cis darah aku berderau 10 minit kot, dahlah kawasan yang agak terpencil. Anyway, apek ni memang glamour eh kerana doing his stuff publicly?