September 28, 2010

Love Lesson For Men 444

Hello. Bertemu kembali dalam edisi love lesson. Mungkin ini adalah entri sebelum sekali lagi gua nak berhibernisasi menulis untuk travel yang seterusnya pula. Dalam tempoh 2-3 bulan ni gua akan sibuk travel dan destinasi yang seterusnya, gua akan di hantar ke Manila. Yes, tagalog time.

Sepanjang perjalanan gua travel ke Bangkok sebelum ini. Gua banyak melihat kaedah-rupa-cara orang luar negara bercinta. Haha, agak kedengaran kelakar. Tapi, menimba pengalaman cinta, bagi gua tak terhad pada lingkungan dalam negara. Dalam lingkungan sesama bangsa dan sesama warganegara. Gua ingin melihat kepada perkara yang jauh lagi. Cara orang lain, orang luar negara bercinta. Sebab itu gua travel. Hihi. Ala, kerja-kerja jugak, pemerhatian kena buat, sambil menyelam minum air.

Baiklah, apa kita mula dengan pancaindera pertama kita iaitu MATA.

Gua nak mengutarakan satu persoalan kat lu orang terutamanya para lelaki. Kenapa banyak lelaki Melayu macam kita lebih bernafsu melihat perempuan Melayu pakai seksi berbanding perempuan Cina, minah salleh atau mungkin gadis Vietnam yang pakai seksi?

Kenapa?

Kalau lu orang tak setuju dengan persoalan ini, check balik bai. Gua sendiri lebih banyak stalker perempuan Melayu yang pakai seksi berbanding perempuan bangsa lain. Kawan-kawan gua pun lebih kurang. Asal nampak makwe Melayu hot tengah tunggu bas, mesti kalih pandangan sambil berkata ;

'Jam 3, makwe hot baju merahh tuuu, terbaekk dowhhh!!!'

Berbanding jumpa makwe Cina yang pakai seksi lebih kurang macam Melayu tadi, takde lah respon mendadak sangat. Setakat ;

'Amoy lawa belah kanan kau......'

Ayat bosan kedengaran. Even, kalau jumpa minah salleh pakai bikini kat Miami beach, mata para lelaki ni sekadar tengok, nikmati dan habis di situ saja. Tapi, kalau jumpa makwe Melayu pakai bikini. Dan-dan time tu kecoh satu kereta, mulalah nak swittt swittt dan mintak nombor telepon. Haha, motherfucker habes.

Ok, ada penjelasannya. Ia kerana ;

1. Lelaki Melayu banyak selesa dengan bangsa sendiri.

Ya, sama juga seperti bangsa lain. Kecuali kalau lelaki tu terlalu world sangat. Bukan macam Mawi world lah. Lelaki world lain. Kebanyakkan lelaki Melayu macam kita memang jarang melihat sesuatu yang luar dari kebiasaan. Luar dari kebiasaan dari terma-terma makwe Melayu. So, bila nampak makwe berbikini. Dia punya reaksi saraf-saraf menggatal cepat sampai ke otak. Kiranya, bukan senang kan nak jumpa makwe Melayu berbikini kan? Setakat minah salleh, gadis cina. Semua tu boleh dapat kat majalah FHM. Takde hal.

2. Lelaki Melayu ingin menjadi juara di dalam hati makwe Melayu.

Siapa lagi nak di harapkan? Eyhh, hati ni kadang-kadang berbulu jugak lah kalau tengok ada makwe Melayu couple dengan India ke, Cina ke, lagi tak boleh blah kalau Bangla. Apa kurang class ke lelaki Melayu? Batang tak besar? Mana tau? Pernah test ke? Cehhh.

Bengkak hati beb. Macam dah takde orang lain. Kata nak naik nama sama-sama bangsa, kata PERKASA. Ini boleh plak makwe Melayu tu couple tu dengan Vietnam. Mak aihh, tak cukup hensem kah lelaki Melayu? Tak cukup baik kah? Sebab itu lah, lelaki Melayu masih kekal lebih bernafsu memandang makwe Melayu dari bangsa lain. Kami ingin buktikan kami masih laku. Melayu boleh! Heheheh...

3. Lelaki Melayu masih percaya pada makwe Melayu.

Basic reason. Kita masih percaya. Lawa mana amoy, lawa mana Indon, lawa mana minah salleh, tetap cari jugak makwe Melayu. Ye lah, andaikata lah kalau nak couple dengan makwe Indon, pikir 2-3 kali jugak lah. Sedangkan nak fahamkan bahasa makwe Kelantan pun jenuh, ini pulak nak memaham bahasa Indon? Ok, Indon ok lagi, kalau Vietnam? Masak bai. Mana boleh bedal hari-hari cakap omputeh, karang kalau kahwen, anak kau macam mana? Ha, nanti dah kahwen, raya nak balik macam mana? Jauh kot nak balik Bandung tu. Masalah visa lagi, masalah itu ini. Kan gua dah cakap dulu, cinta cinta jugak, diri terseksa baik tak payah.

Sapu je lah makwe Melayu yang ada-ada ni. Kalau nak sapu Cina pun masalah jugak dowh. Macam lah keluarga menerima sangat. Kena pulak tau Cina tu DAP. Kita yang PERKASA ni pantang dengar nama DAP. Nak berparang je nanti. Harus berparang. Jangan cari pasal dowhh. Sapu makwe Melayu PAS ok lagi, macam gua. Takde hal lah. Janji tak serabut. Kan kan kan?
.........................................................................................

Ok, gua bagi 3 reason dulu lah. Sebab gua nak petik satu point yang mungkin ada sebab-musababnya lelaki Melayu memang ghairah tengok makwe Melayu berbikini.

Masa gua kat Bangkok, eyh tak, masa gua kat Singapore dalam 3 bulan lepas, gua lihat macam-macam makwe Melayu punya seksi muncul kat pandangan gua. Bila jalan-jalan kat Orchard Road tu, memang ramai perempuan seksi-meksi ni. Tapi, gua lihat, lelaki Singapore takde pun macam lelaki Melayu kat Malaysia ni nak switt-switt, nak melilau mata, nak usha-stalker. Mereka cool je. Tak amek port sangat. Dan ia sama bila gua kat Bangkok. Takde lah nak jakun sangat lelaki kat sana. Hairan gua. Apa pasal hah?

Kalau lah kita nampak ada makwe Melayu dress-up pakai spaghetti, skirt pendek, heels tinggi, muka macam Tatyana Aziz contohnya lah, rambut blonde, wangiiii (itu yang penting), buah dada mantap. Pergh, mata tu macam biji nangka tersembul meng-usha kan? Tu baru sorang dowl. Tapi, kat Singapore dan Bangkok ramai macam tu. Macam mana mata kita jadi nanti eyh? Agak-agak macam panda tak?

Owhhh, rupa-rupa nya lelaki Singapore dan Bangkok dah terbiasa dengan keadaan itu. Keadaan perempuan seksi di sekeliling mereka. Jadi, bila dah terbiasa, kalau setakat perempuan tu dekat, hulur tetek tersembam kat muka kita, still cool. Tak terkejut. Just cakap dengan gentel-men.

Soalannya, adakah ini petanda lelaki Melayu masih kurang maju dan kurang moden? Benda ni penting beb, sebab cinta datang dari mata dulu sebelum ke hati. Gua nak nasihat, lu orang kena betulkan pandangan mata dulu sebelum boleh bercinta dengan baik. Mata tak jaga, memang problem. Tak gitu gadis-gadis sekalian?

Okay, jumpa lagi.

8 ulasan:

ajim berkata...

alah bisa,tegal biasa..layankn je slagi masih ade rasa..haha..

AlexiaAqram berkata...

@ajim

ada rasa kan? rasa nikmat tuhhhh

Fiq berkata...

hari hari wa kena goda dengan pak arab.

hati wa masih kental.

vavi utk pak arab raba beg wa smalam. seb bek dia raba beg..shilake!

AlexiaAqram berkata...

@fiq

duhhh, gua lupa letak point kehatalan pak arab. aiseyy. tapi, memang betul, pak arab memang suka amek kesempatan ikut suka2 kepala bapak dia je.

J. Abdullah berkata...

ok ni kalau gua sebagai perempuan lah. gua tak nak laki cina nak buat bf ke scandal ke, sebab diorang makan babi. boleh tak?

kahkahkah!

rasa macam geli la plak.

tp perempuan melayu mostly memang bangga kot kalau dapat lelaki 'international'. kalau dapat jalan dengan mat negro bergaya lebih sikit pun dia, muka dia macam dapat jalan dgn jude law.

so it's nice to know malay guys masih suka local women. kahkah!

AlexiaAqram berkata...

@j.love

dapat jalan dengan jude law? lol

jalan dengan mat salleh, tak sebangga jalan dengan mak bapak kan?

hahah!

buruhKasar berkata...

aku tak sure sebab ape orang laki beriya benor kalo nampak pompuan melayu yang seksi.

bagi aku, semua pompuan sexy lazat.

tapi betul cakap ko, pompuan melayu sexy adalah rare berbanding cina. figure pompuan melayu lagi menarik, mata tak sepet.

aku rasa orang singapore memang takde perasaan.contohnya. ko pegi je konsert diorang. sopan je. melayan lagu kot aku rasa. tapi aku lebih suka lompat².lagi feel.

apam berkata...

np xbogel tros..kn sng..tnjuk je ap lua ad!!!