Oktober 04, 2010

Antara Ketuhanan Dan Material

Tanya Si A ;

"Apa irama yang boleh membuatkan kau boleh tidur di waktu malam?"

"Emm, lagu-lagu dari band Radiohead seperti High and Dry.."

Tanya Si B ;

"Kau pula?"

"Surah Ar-Rahman"

Tanya Si A ;

"Bila kau bosan, kau selalu buat apa?"

"Surfing internet, fesbuk, google, main gitar, menari, hang-out shopping complex"

Tanya Si B ;

"Kau pula?"

"Buat solat taubat atau baca Al- Mathurat"

Tanya Si A ;

"Suami/Isteri macam mana yang kau nak?"

"Mestilah yang cool, sporting, senang di bawak berbincang.."

Tanya Si B ;

"Kau pula?"

"Yang seadanya, asalkan baik perilaku dan agamanya"

p/s : Manusia semakin materialistik kan?

9 ulasan:

The Charlatans KL berkata...

benar belaka.

Aiza J berkata...

aku suka entry ni!!!

Is berkata...

disebabkan material makin ramai yang pape asal bergaye.

Fiq berkata...

bagi aku.. yang tengah2 sudah..

aku bukan perfectionist tapi tetap mahukan sesuatu yg menjurus ke arah itu.

yg sedang2 aja.

klau tgk cermin, itulah yg aku dpt.

SUPERMAN berkata...

ramai nak jadi si B, tapi asyik tersasar kepada si A...

AlexiaAqram berkata...

@The Charlatans KL

haha. weh, bila river plate nak lawan boca?

@Aiza J

aku tauuuuuu. smua untuk mu...

@Is

janji kasut niker yang poyo tu aku punye...

@Fiq

aku tengok cermin, aku nampak sesuatu.

@superman

standard ah. target ada, tapi miss target.

J. Abdullah berkata...

layout baru nampak?

gua rasa benda pertama yang gua tengok kalau dengan lelaki is keserasian gua dengan dia. kalau gua mudah rasa annoyed dengan dia (he's too trying to impress contohnya), dia baik macam malaikat ke, orang lain tengok dia cool nak mampus ke, gua akan automatically turned off.

ini serious!

AlexiaAqram berkata...

@j.love

haha. yesh!

kira tengah2 jugak la ni. macam fiq cakap.

Fontonk berkata...

semakin dan sememangnya.
antara dunia dan akhirat