Disember 24, 2010

Menjelang Final

Bola di kaki Kunalan. Dribble dari sebelah kiri. Dia berhenti, cuba mengacah Irfan. Hantaran ketengah kepada Shafiq Rahim. Ahhh, tricky di situ, terus dia menghantar ke sebelah kanan kepada Azmi Muslim yang secara tiba-tiba overlap dari belakang. Bagaimana? Azmi terus melakukan hantaran panjang ke kawasan penalti Indonesia. Siapa yang menanti? Safee Sali cuba melompat dan menanduk sambil di asak 2 pertahanan Indonesia. dan ahhh goooo tidak! terkena tiang! namunnn, Amri Yahyah!!!! GOLLLLLLLLLL! pantas dia menyambar bola itu! 2-0! 2-0! Malaysia mendahului untuk minit 36. Petanda baik untuk Malaysia menjulang Piala Suzuki buat kali pertama.

Okeh. cukup untuk sesi imaginasi. Sekarang ni yang penting. Aku dah beli tiket untuk final. Kau hado?

Takdo? Pergi beli cepat. Di sambar dek Indon baru ko tahu.

Dan, untuk yang kena kerja hari Ahad malam. Cakap kat majikan korang yang korang nak cuti, nak sokong pasukan bola sepak Malaysia. Cakap kat dia jugak, kalau kau kerja hari ahad malam, memang kompen lagi sah yang kau bukan rakyat Malaysia. Tapi NEPAL. Sebab? Orang nepal je yang kerja hari Ahad malam! #sarcasm

Menjelang final ni jugak ada pembantaian berlaku masa pembelian tiket petang semalam. Seorang penyokong tegar Malaysia dari Ultras Malaya di belasah teruk oleh sekumpulan penyokong IndoneSIAL. Motif? Tak di ketahui?

Marah? Sape tak marah bila penyokong kita kena pukul. So, faham-faham lah.

Sekian, chalo dan salam TANAH TUMPAHNYA DARAHKU!

3 ulasan:

MOFASAD berkata...

PUKIMAK ANGJING BUAT IMAGINE MACAM NIE. TAU LA GUA G LANGKAWI MASA FINAL NANTI.

FAKING!

AlexiaAqram berkata...

JADAH!

PERGI LANGKAWI CARI GADIS SIAM NAK MAKAN SORANG2. GINILAH MEMBER. APA PUN TAK BOLEH!

JR berkata...

ni apa gaduh2 langkawi plak ni?