Disember 11, 2010

Yang Mana Sebenarnya Patut Jadi PM Malaysia?

Sebenarnya, terus terang aku cakap.

Najib Razak tak layak jadi PM Malaysia.

Anwar Ibrahim pun tak layak.

Apatah lagi Nik Aziz dan Haji Hadi.

Inikan pula Muhyidin Yasin. Mau satu Johor mengamuk.

Yang bukan Islam jangan cerita. Kalau Lim Kit Siang, Karpal Singh, Lim Guan Eng dan lain-lain antara salah satu ini dapat jadi PM Malaysia. Mahu ada berbunuhan.

Semua orang yang famous dalam kancah politik sekarang, yang kita selalu dengar sekarang TAK LAYAK JADI PM MALAYSIA. Sebab ada salah satu perangai lahabau dalam diri diorang. Kuat temberang. Banyak kontroversi. Buat keputusan berat sebelah. Kuat menghina orang lain. Dan hipokrit.

Habes tu, siapa yang layak?

Kalau kau tanya aku, aku nak pilih...


Dr. Fadzilah Kamsah jadi PM Malaysia.

Adil, zuhud, baik, berfikiran matang, tegas, tak jumud, dan paling penting, berilmu dan beragama. Orang macam dia tak terlalu mencampuradukkan politik dalam kehidupan. Gemar menasihati orang lain dengan cara berhemah, hikmah dan paling best, kelakar.

Boleh?

Kalau korang, nak pilih siapa? Kita rakyat Malaysia kena bersuara dalam kebebasan memilih pemimpin yang kita nak dan layak bukan? Kata 1Malaysia, kata Ketuanan Rakyat. Mesti korang setuju lah.

21 ulasan:

Jerung Tempang berkata...

aku setuju dgn ko 100%!!!

hehehe. yg lain mmg xlyk.

Hellioz berkata...

cadangan ditutup

fadzilah kamsah pm kita yang lepas najib.

hidup!!! errr.... Malaysia!!!
kahkahkah~

Riderz berkata...

aku nk mawi bleh x?

MALAYSIA WORLD!!!! hahaha~

Captain berkata...

aku sependapat ngn ko.. undi aku pergi kepada Dr. Fadzilah Kamsah gak.. mmg calon terbaek..

**Politic in Malaysia is much more on PARTY & INDIVIDUAL goals instead the benefited. It SUCKS.

MATAHARI berkata...

calon terbaik!


what could i say. belum ada pemimpin yang memenuhi kriteria KETUANAN RAKYAT. dan aku still mengira hari. bila la maharaja TAIB nak turun takhta.

ザ-sylver-shooter berkata...

timbalan dia Ustaz Kazim Elias,
setuju?

ceghap berkata...

aku suka aqram jd PM. ok?

Awang Joe berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Awang Joe berkata...

Dr.F good dlm agama...
tp dr segi ekonomi n politik cmner?
utk memimpim sesebuah negara...
seseorang pemimpin msti expert dlm byk genre selain agama....
klu x jahanam msia...
pemimpin yg ada skrg pula expert dlm pelbagai genre kecuali agama...
so...
pemimpin yg ada skrg hanya perlu menambah ilmu agama...
Dr.F boleh digunakan utk membimbing mereka...
peace yo...!!

AlexiaAqram berkata...

aku tak rasa nabi muhammad terer dalam semua bidang. saidina abu bakar pun. apatah lagi banyak lagi khalifah islam dan amirul mukminin.

tapi mereka boleh mentadbir kerajaan islam dengan cemerlang. tak semestinya kena pandai semua baru boleh jadi pemimpin. tauladan tu yang penting. kalau pandai semua tapi tak adil buat apa?

Awang Joe berkata...

tu yg aku kata...mereka pndai tp kurang agama...dan perlu dibimbing...
nabi dan sahabat pandai laa dlm serba serbi sbb mendapat panduan dr Allah dan menjadikan Al-quran sbg pnduan serta bersatu sesama islam...

AlexiaAqram berkata...

pokok pangkalnya, aku menolak pemimpin gila politik macam yang ada-ada skrg ni. bimbing lah macm mana pun, tunggang langgang jugak kalau gila politik.

Awang Joe berkata...

tau xper...
tp...
masalahnya...
dunia akhir zaman...
ramai org giler...
giler politik...
giler duit...
giler cinta....
giler giler...!!

Tanpa Nama berkata...

daripada list yang kau letak tu, pilihlah yang tebaik!

definitely not NAJIB mongol & muhyidin sembab!

kalau dah manusia mesti ada kelemahan!

Tanpa Nama berkata...

tak nak aku pilih anwar kaki liwat. nik aziz lagi lah taknak, hari ni kata lain, esok kata lain. haji hadi? selisih malaikat 44.

karpal, lim kit siang, lim gua eng? tak ku rela bumu tanah melayu ini yang asalnya ISLAM berpindah milik kepada kafir buddha!

langkah mayat aku dulu.

Qhamel berkata...

dye xkn nak.. caye la. cbe ko sruh dye jd pm.

dye tau pm tnggungjwb berat. bkn mcm yg len2

AlexiaAqram berkata...

saidina abu bakar dulu pun tak nak jadi khalifah. kalau boleh nak bagi pada saidina ali. saidina abu bakar ada kata berat tanggungjawab

tapi kerana musyawarah dan kredibiliti dan ketaatan pada saidina abu bakar, masyarakat arab memilih beliau. bukannya saidina abu bakar calon kan diri sendiri ok?

pemimpin yang mcm ini kita mahu. merendah diri. bukannya macam yang ada-ada sekarang. kalau di tanya nak ke jawatan PM. laju je cakap nak. takde nye nak tolak dulu. lagi yang ada ni siap cakap PM IN WAITING. wadefak?

itu namanya TAMAK! dan GILA KUASA!

Is berkata...

aku setuju.
gerenti rakyat kita makin bermotivasi.
aku cuma fikir apa pulak tagline yang Fadzilah Kamsah akan guna bila dia jadi PM. haha!

AlexiaAqram berkata...

Cergaskan minda dan rileks-rileks jangan emosi. kan?

penyisir rambut berkata...

renung2 kan slmt beramal....
Johan Raja lawak pon ok jgk...(dr fadilah come to me!)

una berry berkata...

politik mesia xde identiti
xboleh nak classify dorg dok dalam kelas mana, realisme ke, liberalisme,komunisme,sosialisme ke ape ke
sume ideologi bersifat peribadi dan ikut pale otak sendiri
maybe kena ada parti baru kot