Januari 21, 2011

Kajian Interaktif Terhadap Anonymous

Semalam Thaipusam. Cuti. Bangun pagi dan aku dalam keadaan mamai.

Buka laptop. Tengok apa yang patut. Sejenak, teringat kata-kata The Ace Of Spade yang mengatakan kekurusan aku disebabkan asyik menghadap laptop. Hmm, mungkin. Ada faktor nyata di situ.

Aku yang kebosanan ini mula gatal tangan dan gatal diri untuk check setiap satu siapa yang menjadi followers kat LensaRosak dan Terfaktab. Check juga trafik blog yang berkunjung ke dua-dua blog ini. Aku baca secara rawak blog followers ini semua. Malas aku hendak meninggalkan jejak jika tiada isu menarik perhatian aku. Balik-balik luahan diri yang serba failure, benci anonymous, kekasih meninggalkan diri, mood exam, contest merepek meraban, makan kat Mcd, entri pasal shawls kontroversi, dan banyak lagi yang arghhhh! Tak interaktif! Aku lihat ia sungguh tidak berkembang.

Aku ingin mencari blog yang mengeluarkan idea. Bukan blog yang mengikut peredaran. Blog yang beridea baru. Idealisma, supaya pagi-pagi bila aku pergi kerja, aku boleh berfikir. Macam Cursing Malay contohnya. Itu motif kenapa aku menulis blog.

But wait. Menerjah blog-blog followers ini mencuit aku kepada sesuatu perkara. Kenapa blog-blog yang aku terjah banyak dari kalangan perempuan? Estimate dalam 70% jugak lah. And wait for a second, kenapa ada sesetengah gaya penulisan blog-blog ini macam sama dengan gaya penulisan ramai anonymous yang selalu menerjah blog aku? Hmm. Aku berfikir secara monolog ;

"Hmm.. perempuan ramai menggunakan blogspot, gmail, hmm.... anonymous, serbanitas, meleis, tak di layan, hmm..... tak faham bahasa... hmm... ok!"

Kalau aku katakan sebenarnya banyak pengomen tanpa nama ramai dari kalangan wanita, bagaimana?

Ok, mungkin ada lelaki. Namun, macam mana nak menidakkan bilangan pengguna blog yang ramai di kalangan wanita? Adakah ini releven? Aku rasa ya! Ramai perempuan masih selesa menggunakan dot blogspot, sedangkan lelaki ramai menggunakan dot com. Konon nak up-up lah kasi gempak. Padahal habuk pun takdak. Tulis macam buat karangan tadika. Link iklan merata. Isi? Fak that!


Patutlah banyak anonymous tak kesah kalau di gelar TAKDE TELUR.

Sebab banyak anonymous adalah perempuan, MANA ADA TELUR!

Ok, lepas ni boleh panggil TAKDE TETEK! Hehe.


p/s : So, serbanitas dan meleis banyak perempuan lah? Erk?

29 ulasan:

MATAHARI berkata...

kehkehkeh. pondan tu. bawah dah kena buang.


aku punya pun ramai perempuan. hurm. berjalan-jalan. membuka otak.

Hellioz berkata...

#soFuckinTrue

sicomot-comel berkata...

mmg la rmai pmpn sbb penduduk kt bumi ni pun pmpn lg rmai.
dan penduduk pmpn jgk kbykannya bknnya suka melepak kt luar xtentu arah.so that kami ni lyn internet.

Nak harapkan lelaki (kebanyakannya) surf internet,blogging..apa tau??
yang tau,melepak,merempit,jadi kutu rayau,menagih...kalau bukak internet, BENDA tu je la yg asek dtengok!huh.

Dan,mmg sifat pmpn : SENSETIF. Jadi,mereka lebih suka komen sebagai anon sbb takut org yg dkutuk tu attack dia balik.Tak beranilah dia nak tunjukkan identiti yang sebenarnye.

PointBlankShot berkata...

ahahaha patut la ayat anon selalu emosi.

aku ingatkan pondan LOL

satu kajian sosiologi yg menarik kehkehkeh

Myth berkata...

Dayyum. Agak la, betul xde tetek. Haha.

Dulu, bila baca diari orang tu dikira orang yang taktau hormat privasi orang. Tapi kalau blog dah menulis pasal kehidupan harian, dan dia paksa kita baca, tu nak cakap apa?

Kita boleh saman diorang sebab dipaksa baca blog diorang. Diorang yang menceroboh hak privasi ketenteraman kita.

Student power!!

MY HEART berkata...

hehehehhe.. aku setuju namakan si jantan en. anon takde telur dan si betina cik anon takde teteks.

eh! pe kata ko baca blog aku.. sebab aku ada buat satu kisah tentang 'pisang'.

walau tak hebat mana tapi aku rasa boleh buat ko sedikit terfikir kot kenapa golongan pisang ada dimuka bumi ini.

http://avelynstorytelling.blogspot.com/2011/01/lakiku-dirampas-orang-memang-dasar.html

dan ini

http://avelynstorytelling.blogspot.com/2011/01/saya-bukan-merampas-cuma-berkongsi-saja.html

Valossa Vicious berkata...

I love tits.

pembaris berkata...

eh..lelaki pun ada tetek jugak.kadang-kdang lebih besar dari pompuan punya.cuma kurang mengiurkan dan mungkin berbulu.hehe.

Indiana Johnny berkata...

TEH WnRAR....KAH3

adzuan aziz berkata...

hahahahahahaha

aku gelak 5minit secara LOL dengan bersungguh2 memikirkan konklusi kau pada 4 baris terakhir itu.

niesz berkata...

hahaha..agak lucah d ctu yer..hehe

Alynn Notnot berkata...

ngahahahaha. kalau rajin dtg blog gua.

tapi tak dalah idea sgt pon.

-.-

free compass berkata...

perempuan ada telur OVUM.

ciK gAyah kePohh berkata...

hahhaha sebot2 titik xker cm jibengg hahahah...ntah pape la ckp bnde2 pompan nie..adoiii... btw..haqu ia kan garkkk lerr ckp2 ko nie :)) lucasss...

Sca Ndx berkata...

ea?haha

kaizen shinobi berkata...

hurm... ada point gak ko cakap tuH~ hahahha

tengok anon mesti panas je... tak paham betul. wakaaka

AlexiaAqram berkata...

si comot-comel macam mengiyakan pemerhatian aku terhadap perempuan anonymous yang emo.

kthnxbye

Lee Zha berkata...

eh? ye eh? girls eh?

so laki memang xde emosi la?? memang xreti marah ke?

ohhss...

u know, kadang2 konklusi ko macam budak2 la bro..

k mon..sebab faktor 'emosi' teros nak tembak girls ek?

manusia ni balance. guys or girls sama je..

apa, ko ingat guys patah tak emosi ke?? dorang pun de TELUR la! hahaha

tetap guys gak kan??

chill la..lau banyak anonymous pun, ko anggap je la ko hot stuff. dorang tengah ayat ko tuk siasat sape dorang.

ala2 mula2 benci, lama2 rindu.

hahahahahaha

jangan semakkan otak ko an benda2 remeh. hidup kena chill, baru awet muda.

AlexiaAqram berkata...

pernah dengar perkataan KALAU?

belum konklusi lagi lee zha. jadah apa nak budak2 nya. dan jadah apa kau nak komen mcm orang emo?

huehuehuehue~~

haryani berkata...

agaklahh. anon memang selalu perempuan..

Awang Joe berkata...

saya lelaki dan saya guna dot.com...hehe...

VA berkata...

well.

for some girls, there's no shame in takde tetek.

it's the end of the world for a guy yang takde telur though.

bukan begitu?

eiffel berkata...

byahahhahahhhahahaaaaaa....

mungkin lah kot...pndpt aku..pompuan terlalu emosi berbanding laki...dn pompuan kan penakut sket bab2 kne troll...tapi klo nk ngumpat laju jerk!dorg mne reti nk cakap depan2!!!siyes wey!aku pown pompuan gak...

jd anon?xminat aku!aku bertanggungjawab dgn apa yg aku komen!sekian...

Lee Zha berkata...

emo ke?

hahahaha

haram aku nak emo.

buang boreh jo la..

hahahaha

@rep berkata...

perempuan ada telur lah1

it is OVUM

Cik Cammy Lia berkata...

ish....agak laser gak lah kan nak label2 org mcm tuh..uhuhu.... cmne lah ko ngan awek ko kan....xde tetek mane best.hahaha... kidding!! peace

Kurita berkata...

Elo, ni Kurita lagi. Baru2 ni, aku buat gak kajian pasal Non-Anon (kategori tukang hangguk, kategori laen, aku tak sentuh) ni. Non-anon ni kebanyakkan cukup bangga tak bergelar anon. Keje diorang.. ketawa, salute, setujuuuuuu je dengan blogger2 pilihan hati.

Nampak je komen dari Anon(walaupun betul), habis dimaki hamunnya si Anon kerana tak bersetuju dgn entri blogger. Bukan sbb si Anon tak betul, CUMA sebab Anon reply sebagai Anon.

Cuba la kalo si Non-Anon gi blog yang dia tak minat, tapi terdetik sangat2 utk tak bersetuju dgn blogger tersebut. Sori larr, mesti akhirnya dia akan reply sebagai Anon. Masa tu la dia raja segala telur. Dia tau, kalo fans blog tu tau identiti dia, fans(juga lagi kumpulan tukang hangguk) akan attack+ troll dia.

Tapi kalo penulis popular(mcm ko) reply, takde masalah utk post sebagai Non-Anon. Ramai akan backing. lol

zaira berkata...

patut;a kau tak tinggal jejak kat blog aku. huuu.

hahaha.

nanti pas exam aku update kasi baek punya la ok bro?

misZiSya berkata...

perempuan ade la telor! xblajo bio ke? eishh! :/ gua hangin sama lu