Januari 24, 2011

LAHANAT!

Cuba korang klik kanan dan klik 'open new tab' link bawah ni.

http://ohhmejuez.blogspot.com/

Dah klik? Dah baca? Bagus. Apa pendapat korang?

A : Ala, main SEO tu. Lumrah lah

B : Standard lah copy-paste zaman sekarang. Apesal lu nak marah Aqram?

C : Giler lah! Sebiji betul blog tu copy paste! Bagi credit/sumber pun macam tak ikhlas?

D : Fuck you Mejuezz!

Korang pilih jawapan mana? Nak kenal tak siapa orangnya?

Suspek adalah si lelaki berkaca mata. Nama? Mohd Syazwan. Duk Penang sana tu cheq nak abaq ni.

Gua tak kesah korang nak copy artikel gua, buat share kawan-kawan. Tapi kalau ye pun, bagilah tau dari mana sumber kau dapat. Dan bagitaulah dengan iklhlas. Bukan letak sumber dari 'titik-titik-titik'. Wa de fakk?

Lepas tu siap segala-segilu kata entri tu kajian kau? Tukar nama sekali? Amboi2. Kemaen ang na Mohd Syazwan. Ligat ang copy-paste sebijik-jibik entri orang len? Ang silap langkah dah ni, kami dah mula tiupan semboyan. Ang tau dak semboyan apa? 

Semboyan ni..


Jaga-jaga Mohd Syazwan. Jangan kata gua tak bagi amarannnnn. Heheheheh~~

p/s : korang nak join troll? nah, ni saluran alternatif lain.


selamat berjaya comrade!

84 ulasan:

Husky Pusky berkata...

lu tak kredit nama gua atas hasil titik peluh wa gali info dia. ni yang nak buat entry rage ni.kah kah kah

AlexiaAqram berkata...

ok. thanks abang bob for the dig. ekekeke.

ChE YaYA berkata...

OMG!!!serupa...gilak ahh

PointBlankShot berkata...

gua menyahut seruan! ahahahaha

AlexiaAqram berkata...

NAIS ONE POINTBLANK!

LORD ZARA 札拉 berkata...

walalalala~

cam seronok!

nak join!

anak abdullah berkata...

burn him to the ground.


BURNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Bob Merley berkata...

letak sumber dari "titik titik titik" ooo. sejak bila blog hang tukar nama jadi 'titik titik titik'? hahaha

uncool!

MATAHARI berkata...

http://twitter.com/#!/wanzmejuez nah ni twitter. untuk berlucahan.

AlexiaAqram berkata...

mai mai join, kita burn him to the ground. kerana nila setitik-titik-titik yg tak uncool, tak pasal2 pagi2 kena berlucahan.

heheheh!

eiffel berkata...

pepagi dah bagi topik hangat!

smua entry plak tuh stok copy paste...xderk idea lar tuh!

C@Rr0tSu$U berkata...

LAA.. The .... kan link ke lensa rosak. die crdt u jugak tu.

ika~~ berkata...

keh keh keh..
jum tibai dia balik jum!

Lee Zha berkata...

oh!

ini aktibiti yang sunggoh menyeronok-ronok ye!

mari kawan2, kita singgah2 page abang ensem-pandai kai seppek nih!

eiffel berkata...

pas ni, kompom dia dpt apa yg dia nak...trafik-trafik!byahahahahahaaaa

@rep berkata...

blogger kejar traffik.. boleh jadi jutawan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*puke

Orked Desa berkata...

aiyooo..kesian kat bro...leks2..saye pon nak join gak...geng2 kopi jantan ni nak kene warning...trafik pon dah meningkat tok ari ni...salah 1 care tok tingkatkan trafik...

sicomot-comel berkata...

mak aih..
budak tu mmg nak cari musuh nampak...

cian btul la ko akram..
si terfaktab pown dia nak copy..

entah2 entri aku pown dia pernah copy kot??? haha

p/s: jom, aku join kau attack dia balek. roger2 aku maaa..

AinDeLuvlyangel berkata...

nk jgk laaa :P

pembaris berkata...

daripada baca blogcopypaste, baik gua baca blog lu ulang2.feel lain macam.

+d.O.Y.A.h+ berkata...

yeahh abislalu syazwan. ngooo

farah berkata...

aku jumpa gak blog dia hari tu, rasa macam pernah baca entry entry dia tu. tapi dia letak source , so aku bajet cam ok kot. tak repot la kat ko. skaaaali!

sabaaar je la.

Wanita Luvly (^__^) berkata...

huhuh..xpatot btol...sila la bagi kredit kepada tuanpunya badan..nak copy x salah tapi jujur la..bkn nak marah kalo nak share benda baik.u sabar la yer...

sicomot-comel berkata...

Akram. Aku nak guna nama ko dalam entri aku. Pinjam eh?hihi
Jgn kau marah pulak. huhu


http://sicomot-comel.blogspot.com/2011/01/blogger-cap-kopi-yang-terkutuk.html

mahirahkamal berkata...

berani dia cilok entry penulis favourite saya.

muka je skema tapi perangai huduh. ish ish ish. memalukan

AlexiaAqram berkata...

@carrot susu

ya, memang dia link. tapi aku nak habaq,. tak mati lah kalau tulis 'sumber dari lensarosak ka', 'sumber dari abang kacak ni' ka. tak mati. tak mati wehh. letak titik-titik-titik tu tandanya apa? tu tanda dia SENGAJA CARI MATI!! huehue~~

@farah

aku ada perasan sebelum ni. cuma aku buat tak heran kalau satu post ja. tapi, semalam masa aku nk google gambar. aku sampai kat blog dia. tu dia nak harammm. sampai 4 entri aku, 1 entri mr.k, 1 entri ceghap. dan banyak lagi entri-entri orang lennnnn.

kepada gurls semua. dia ada friends perempuan kat FB seramai 4k lebih. kalau korang salah satunya. silalah sound sedas dengan kuasa tamparan wanita korang. okeyh? tervaek!

una berry berkata...

rasanya bukan entry tu je dia copy paste from here

Sca Ndx berkata...

susah jadi femes. semua nak copy. kehkehkeh

aish♥ berkata...

wow!!
neyh spesis ap erk?? :p

AlexiaAqram berkata...

@sca ndz

lagi celaka kalau nak jadi femes dengan kopi-paste. keh3~

@una

banyak dia kopi-paste. entri obefiend pun banyak.

TheBentPencil berkata...

entri obe pun ade?
wahwahwah...
ape lagi, bagi la kat raja Anti-Copypasta tu.
mau kene troll sampai gila dengan Obe dan k-tards dia.

brader bob berkata...

tu entry blogserius. pasal batmobile tu. ala obe pun amik dari source lain aku rasa. so tak cukup valid.

ChE YaYA berkata...

itulah dia Rajatir yang kte cari!!!

MY HEART berkata...

Dalam banyak-banyak KOPI, kopi mana yang paling bangsat rupanya??

Yer.. Kopipes... (copy paste) ahaks...

k_Own berkata...

haha nyahh ko ! wakakaka...

Tanpa Nama berkata...

ah.. kau kan blogger popular.. mesti ramai nak copy paste blog kau dan sebarkan.. salah? dan. kau paparkan profile dia boleh pulak eh?

Mohamad Izwan berkata...

isu tak pernah habis nie.. senyap je dah blog tu komen takde reply.. hehe

Alynn Notnot berkata...

aku tgk entri terfaktab pun dia bnyk ambik!

~Cik Ati~ berkata...

gile bai..sejibik dol! hahaha..

cik aletheea : berkata...

kompom x brani kluar rumah ar die pas nie...

red army berkata...

lawak la you, tanpa nama, macam dia copy paste dari blog ni sahaja pulak, banyak source dia copy paste tau. ahaks~
tu yang hot stuff.kau ada masalah ehem dengan aqram eh sampai telur xde. ahaks~

AlexiaAqram berkata...

tanpa nama mabuk todi!

Tanpa Nama berkata...

kawan lu ke bro??? maaf tetibe mencelah. baru 1st time aku baca blog lu. tapi aku dah try kutuk dia kat FB ngan blog dia

HEROICzero berkata...

hahahaha kantoi la kantoi. ATTACK~!!!!

=)

HEROICzero berkata...

peh sampai ke fesbuk mespes frenster skali?

wakakakaka wujud lagi mespes frenster neh rupe nye.

Elise Sallehudin berkata...

sian kat mamat tuh x dek idea kan?
hahahahah..kesian giler..

greenApple berkata...

perghh..galak mamat mujuez tu kopipes yek..kalau aku yg kena pun hangin..

tukang cari gali info lak mmg da bes ah..haha

fieza berkata...

pergh.. bukan 1 entri je tue dok copy....

KasihKaisara berkata...

sabar ye...
do follow me...
im beginner..=)

wanzmejuez berkata...

chantek entri nya yea..

siapa laknat?
kau nak marah aku ? wah?
terima kasih yang bernama MANUSIA..

biarlah apa pun kau nak kata2 yea..

aku cuma copy sebab aku suka entri korang (best)..


aku tak mengatakan laknat dekat korang..

kalau rasa korang kata macam tu .. so macam tu la.. apa korang rasa marah...?? marah la..


aku cuma berminat entri korang n letak dekat blog aku sebagai entri yang aku minat..


kalau korang nk link kan web korang pon aku boleh buat la..

Tanpa Nama berkata...

blog dia memang camtu kot .
ada bnyak cerpen cita apa ntah . aku x tao la dia kopi ais ke hape kan . pastu kalao nak bagi tips SEO mmg bnyak ah mamat ni .
english punya tips so dh mmg sahsah la dia kopipasta .
entry dia mmg bnyk kopispasta wey . nk up trafic katanya . dulu ciput je follower skang tetiba je banyak .hex

AlexiaAqram berkata...

@mejuez

alasan tak bley blah. orang lain pun suka jugak. tapi taklah macam kau!

Hellioz berkata...

lu dah kopipes, dah alter name ape semua, ngaku lu yang buat, lu cakap minat nak kongsi je?

buto bapak hang.
bodoh macam babi

PointBlankShot berkata...

@mejuez

wadehel? orang laknat kau sebab kau copy pasta hasil kerja orang lain tanpa kasi kredit elok-elok.

"...." ape kejadah link back macam tu sial?

aku pun suka jugak baca entry blog lensa rosak ni, tapi takde lah sampai tahap nak copy setiap entry kat sini.

alasan stail bebal punya.

AlexiaAqram berkata...

"kalau korang nk link kan web korang pon aku boleh buat la."

PUNGKOQ ANG!

red army berkata...

dah salah tak nak mengaku. benam kepala dalam tanah la Mohd Syazwan.

Husky Pusky berkata...

@menjunub (kah kah kah)

entry "Tempat-Tempat Lepak di Penang Yang Korang Kena Pergi" kau langsung tak letak kredit. entri2 pun lain kau letak kredit kecik2. apa jadah? apa jadah setail letak credit "click" lepastu pakai font kecik? kau try la nanti time buat thesis kau letak reference stail camtu biar supervisor koyak report kau depan2 mata.

Tanpa Nama berkata...

A la beb.. kecoh lahh lu nihh... ade gk aper die bg link name luu.. die amek brg tanpe izin lu marah, lu amek gamba org tanpe izin takpelah... hahaha... relaks sudah.

PointBlankShot berkata...

bengong. sejak bila pulak amik gambar kat gugel kena mintak izin?

bebal.

Kurita berkata...

"bengong. sejak bila pulak amik gambar kat gugel kena mintak izin? "

Dude, gambar kat gugel bukan hak milik gugel tau. Gugel cuma sediakan search results ke keyword gambar korang taip tu.

http://www.google.com/images?q=fatin+liyana+comel&hl=en&prmd=ivnso&source=lnms&tbs=isch:1&ei=WYo-TZWIFsrorQf5nsyECQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1296&bih=610

Gambar tu di host oleh orang lain. Korang tak payah mintak izin utk save gambar, tapi korang MESTI mintak izin dari pemilik gambar bila guna gambar dia dalam blog korang.

Btw, aku reply ni bukan bermaksud aku sokong mejuez tau. Dia memang 100% salah krn plagarize, tapi level tahap lagi melampau.

AlexiaAqram berkata...

@tanpa nama

ok. aku nak ambil gambar thom yorke. nak letak dalam blog aku. kau ada nombor telefon thom yorke tak? FB dia ada? errr.... blog dia?

LOL!

PointBlankShot berkata...

@kurita

fine.

aku nak tengok kau mintak izin dari owner semua gambar2 yg kau upload kat blog kau dari google images tu.

boleh?

bukan setakat blog je, gambar yang kau guna dalam photoshop, slide presentation kau, assignment kau sekali.

wanzmejuez berkata...

Aku mintak maaf ..

Tanpa Nama berkata...

"wadehel? orang laknat kau sebab kau copy pasta hasil kerja orang lain tanpa kasi kredit elok-elok."

Perlu laknat ke?
perangai budak2..

PointBlankShot berkata...

@tanpa nama

gua nak tengok apa reaksi lu bila menda ni jadik kat lu.

eh. tanpa nama rupanya.

sial, takde telur/ovari.

PointBlankShot berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
red army berkata...

tanpa nama. aku tau ko sapa dol. dari entri dulu kau pum pang pum pang tanpa telur, aku perhati je kau. kau ada masalah dengan aqram ke? aku tak bagi link aku sendiri sebab aku nak main game petak dan cerah dengan kau. kote mati pucuk, kau nak tegak-tegakkan dengan gambir, tetap longlai la dol.

KasihKaisara berkata...

en lensa sabar je..
bile die amek hak org maknenye die adore en lensa..
do follow me=)
im beginner

Kurita berkata...

Hmm.. Mejuezz dah buat entri maaf dan letakkan sumber. Next step, mungkin delete entry2 lain yang takde letak kredit.

@PointBlankShot

Ya, memang aku mintak kebenaran webmaster yang upload gambo tersebut. Ko check disclaimer blog/website tersebut. Paling koman diorang akan tulis- please do not use any content from this site without permission. So, ko email je webmaster. Abes citer.

Tapi kalo gambo dari berita mainstream, 'mungkin' rules ni tak apply. Part ni, ko check sendiri.

Dude, mana2 lecturer pon akan mintak ko kreditkan owner gambo utk guna dlm assignment/slide korang. Ia tetap satu rule. Ko hormat copyright orang, orang hormat hak ko.

@AlexiaAqram

Dah alang cakap pasal hakmilik, aku tolong jawab utk Tanpa Nama. Ko takyah mintak kebenaran thom yorke. Cari gambo dia kat Google Images. Klik utk pileh. Pastu klik link 'go to site'. Dapatkan contact/email site owner. Email dia utk request guna gambo.

Peh.. sebelum korang cakap, lepas ni mesti ada yang tuduh ako peminat FL, Mejuezz & Tanpa Nama plak. lol

Tanpa Nama berkata...

lecehnya nak aplikasikan birokrasi dalam dunia maya. haihhhhh.

Tanpa Nama berkata...

First of all, kalau lu tak heran gua nak komen apa, buat apa letak link utk gua post comment kat sini. memang lawak!

Sebenarnya aku nak komen pasal entri kau yang lain. Pasal pakai shawl menjengkelkan. Kau ni kan, tak tahu hukum, tapi nak nasihat org bukan main lagi. Kalau nak berdakwah, Islam bagi kita 3 cara. Melalui perbuatan(kuasa), lisan(ucapan) dan hati(selemah-lemah iman). Ok, kalau kau tak boleh nak ubah gadis2 'mengjengkelkan ni dalam bentuk perbuatan, ubah dgn ucapan, macam tulis blog misalnya. Tp kau bukan bagi nasihat and pesanan, dakwah kau dalam bentuk kritikan dan kutukan yg menyakitkan hati org lain, yg mana boleh bt org protes and lg taknak ikut ckp kau. Maksudnya, kau tak membantu apa2 pun dari entri tu.

Kalau kau tak suka tengok perempuan yg mcm ni, boleh aku tanya knp kau bukak blog diorang? dah lah loading lama kan? takyah tgk lah, bg kau dosa je, sbb bila kau tgk kau kutuk, tp iman di dada, layakkah nak mengutuk org? ehem~

Pasal WARNA dan AURAT pulak, yg tak pakai udung tu pakai kaler hitam putih je ke, sampai yg pakai tudung macam2 color ni mata kau sakit. Nak cakap pasal aurat pulak, kenapa kau tak tegur dulu gadis2 yang tak pakai tudung langsung tu? Knp tak buat entri pasal diorang yg sungguh lg menjengkelkan?

Kau kata nak skinny boleh, nak jeans boleh, tapi jangan kengkang? Apa motif kau pesan kat diorang jalan kengkang? Bila tak kengkang, lenggang lenggok lah kan? Adakah supaya bila kau tengok mata kau akan lagi 'sakit'?

By the way, tak semua orang pakai shawl sbb Yuna ok? Yuna tu, bkn orang pertama yg pakai shawl dalam dunia ni? Plus now you are more attracted with Ana Rafali kan? Hello, Ana Raffali tu langsung tak pakai tudung. Apa kata kau suruh dia pakai shawl ke, tudung labuh ke ape? Minat dia sbb apa, sbb dia cantik? Yuna tak cantik? Ok takpelah, aku tak minat dua2. Buang masa minat artis, baik kau minat Siti Khadijah ke, Siti Aisyah ke, Fatimah r.a ke? Ada jugak manfaat.

Kau tulis benda yang memprovok jiwa orang lain, lagi bertimbun dosa kau macam ni. Eh kau!

Kau ada salah eja dalam entri tu. Kecantikkan tu, single k ok, kecantikan. Sekian~

Tanpa Nama berkata...

sentap sangat..relaks la babe.takkan la sampai nak guna perkataan lahanat?pe dose dy tu teruk sangat ke sampai ko nak cakap gitu kat dia??tegur baik2 suda...ak bukan tali barut dia tu.juz drop bye to read ur entry..:)

red army berkata...

tanpa nama 2011 Januari 26 01:32
you are so judgemental and lame.
kau buat statistik rupanya pasal " tak membantu apa2 pun dari entri tu. "
wow. tepatnye. lulz~
serius kau membabi buta tanpa baca komen kat sana abis-abisan. lame syial.

AlexiaAqram berkata...

ketinggalan zaman tanpa nama ni. takde puki tol.

nEuR0 shEwAzni berkata...

argh ! aku nak komen ! aku nak komen !

eh mmg panas lahanat sial laa kan , idea kita pastu tup2 dia plak naik name . benda ni baru jadi kat aku td . idea aku xnak trima . degil . satu pon xnk trima . pastu pas jmpe lec alih2 same jgk ngn idea aku . bleh dia klaim (ayt indon) tu yg dia bincng ngn lec ? cilakak ah !

ko yg xpernah kene kopipes idea mmg la kan . ko penat2 kasi idea pastu org ciplak . aku faham LensaRosak ni tuju lahanat tu sbb ciplak idea . panas kot weyhh !!

smpai skg ni aku grm . tp aku diam . aku sabo lu . nk tgk sjauh mne dia boleh bodek lec pkai idea org .

nEuR0 shEwAzni berkata...

oh dan seperti2 yang lain aku ada amek nama Terfaktab ngan LensaRosak . kalu taksuka sila bagtau ye .

red army berkata...

u r such a lametard tanpa nama.

ieraANUAR berkata...

jawapan wa D . mamat tu bajek bagus , sengal tol .
menciplak pastu ade haty ngaku hasil cipta sendri .
watdehel .


LOL

FRSR berkata...

ah apesal dah tak boleh bukak blog die?baru nak bace.benci btol org kopi2 ni.Hampagass

Tanpa Nama berkata...

tak payah la nak gado pulak.
aku tau plagiat tu salah tapi he already ask for forgiveness kan. so is it needed to argue ?
maybe he is a newbie so didnt know on how to link back properly. semua org wat silap kan. juz let him. =)

btw , aku bukan tanpa nama yg kat atas tu ye.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum,

ko tak payah nak mencarot lah wahai alexiaaqram.
ko pun same je. bila guna gambar fatin liyana ada ko link balik kat dia ? aku tau lah ko copy dari google tapi you have to mention it. ape yg kurita tu kata memang betul. ko tu je yg buta IT. oppssss

ni fatin liyana yg komen sendiri kan......

Salam,

Terima kasih diatas teguran anda
Sila minta kebenaran saya kalau nk guna gmbr saya.
Tlg delete gmbr sy skrng.

Thanks

and finally ko remove jugak gambar fatin liyana.

aku bukan nak cari gaduh dgn ko. tapi silalah berfikir dengan lebih matang. ko ni cepat melatah.benda remeh pun tak boleh nak handle ke ? aku respect lagi mr.k dari ko. even though dia pun sarcastic but he know his level.

aku minta maaf atas kekasaran aku. tapi tak salah kan aku tegur cara ko? hopefully ko tak amik hati. chill =)
aku selalu baca entry ko, tapi aku kesian la bila ko hentam mamat tu. ari ni baru aku rase nk komen kat post ko ni. aku tau memang panas ati bila ada orang plagiat entry kita tapi dia dah minta maafkan.

weyna berkata...

http://adik-kisahkau.blogspot.com/ lu yu hu....cube jengah link ni...panas~panas~panas~

Tanpa Nama berkata...

aqram jenis x boleh terima teguran

Tanpa Nama berkata...

haha, dah kena batang hidung.
ko copy paste gambar orang, orang copy paste entry ko.