Februari 28, 2011

Kerana Kesian


Kerana kesian.

1. Aku akan tukar kata nama dalam pernyataan yang kontroversi itu. Aku akan tukar kepada ayat merujuk.

2. Aku nak beli mesin kuda. Khas untuk pendekar yang korang upah konon untuk melempang aku dan lain-lain. Jaga-jaga pendekar. Jangan sampai Sarkasis datang menyahut.

3. Aku nak ucapkan padan muka kepada mereka yang terkena dengan perangkap istilah Pelacur Blogger. Takziah, kamu adalah pelacur blogger yang sebenarnya apabila saat kamu selesai memberi komen tanpa usul periksa. Kamu hanya tahu mendengar/membaca penulisan orang lain 'buta-buta' kemudian kamu datang ke blog aku menghamburkan segala cacian. Oh, dan tak lupa juga nasihat agama yang memualkan. Kamu sudah terperangkap, maka kamu memberikan alasan keagamaan. Kasihan, andai kata Dajjal sudah memberikan kamu air, sudah terlambat untuk kamu berpatah balik.

4. Aku nak ucapkan 'Selamat Datang Ke Dunia Pemikiran Baru' kepada mereka yang tidak terkena perangkap dengan istilah Pelacur Blogger. Tahniah, kerana kamu semua memang cerdik. Kamu membaca dengan melihat seluas mungkin maksud penulisan dan terma. Kamu tidak menumpukan pada satu titik sahaja. Kamu melihat setiap inci kertas. Aku kagum mempunyai pembaca seperti kalian. Kamu tidak melihat pada dua patah perkataan yang kontroversi, tetapi kamu melihat 1000 lebih patah perkataan untuk di nilai. Semoga Allah Yang Maha Genius merahmati kamu.

5. Aku tidak kaget kali ini. Tidak seperti dahulu. Terima kasih kepada mereka yang kental dan tegar membantu dan menyokong. Walaupun aku merasakan seperti sebuah ilusi, namun kadangkala memang menyeronokkan untuk melihat boneka-boneka dunia melacurkan diri. Perihal manusia memang merumitkan. Manusia memang unik. Tidak hairan si syaitan cemburu. 

6. Aku akan menulis lagi. Topik mengenai 'mengaibkan orang' merupakan suatu persoalan yang belum terungkai dalam mana-mana kitab dan buku psikologi. Aku masih mencari buku yang sesuai untuk menerangkan pemahaman manusia (di Malaysia secara umumnya) mengenai perihal 'mengaibkan orang'. Topik ini seperti tiada eksperimen dan tata-cara yang tepat menerangkan mengenai persoalan 'Bagaimanakah Yang Setepatnya Di Katakan Membuka Aib?' atau 'Yang Mana Lebih Releven : Aib atau Teguran?'. Jika ada mana-mana professor yang sudi menghulurkan jurnal pembacaan kepada aku. Aku berbesar hati.

7. Oh! Terlupa pula. Aku cuma nak bertanya kepada Yuyu Zulaikha. Boleh tak buang video blog yang kontroversi itu? Sebab ia memalukan diri kamu sendiri. Serius. Semoga Tuhan membuka hati kamu, Yuyu Zulaikha. Aku cuma nak bagitahu satu tanggapan yang kamu perlu tahu. Jikalah kamu ada anak nanti, dan anak kamu melihat video blog tersebut. Apa agaknya persoalan yang dia akan tanya pada kamu? Dan apakah yang kamu akan jawab jika anak kamu itu mengatakan "Ibu dulu waktu muda memang 'macam ni' ke?".

8. Fikirkan lah. Apa yang aku tulis, takde kena mengena hendak membuka keaiban. Kalau memang aku nak buka keaiban, dah lama aku buka satu slot entri mengenai hal kamu sahaja, bukan mengenai pemerhatian dan idealisma. Kalau aku nak kejar trafik, publisiti dan wang. Baik aku sertai segmen Ben Ashaari. Ok, apa barang Ben Ashaari? Kan kan kan?

Maka, aku akhiri dengan serangkap pantun manja.

Bulu mata bulu ketiak,
Gincu di bibir penawar duka,
Sekian dari lensarosak,
Jom kita main mesin kuda!

Yieeehaaa!

p/s : Asyik di lensarosak, sampai lupa pulak dengan blog Terfaktab. Hadoi!!
p/s 2 : Atas permintaan ramai, lensarosak dah ada butang like FB. 
Lambat betol blog ni  ikut trend. Celaka betol.

138 ulasan:

Amiey White berkata...

:)

saya tersenyum membaca .

p/s best pantun tu , dah pukul 4.30 a.m xde kuda bangun ni agagaga

AlexiaAqram berkata...

kuda pun tahu tidur.

haha!

milah berkata...

kau bagus lah aqram. dulu aku tak kenal Fatin Liyana. baca blog kau, aku kenal. aku tak kenal Yuyu Zulaikha. baca blog kau aku kenal.

perangkap kau menjadi. syabas.

Sca Ndx berkata...

terasa jugak nak tgk alexiaaqram buat segmen Ben Ashaari. HAHA

juga harap takda org anggap.
mesin kuda itu judi. hehhe.

mesin kuda budak2 50senx2. yeahh.

XIX Dragunov berkata...

idea2 kau memang best, sebab tu aku bace~kalau tak haram aku pun x nak bace..wakakaka

HEROICzero berkata...

sialan. baru 3 hari aku x on9, dh ade terms pelacur blogger. niceeeeee!

HEROICzero berkata...

oh baru baca post bawah. pelacur blogger. memang dh ramai sekarang, dari dulu lg. bagus. terms pelacur blogger btol2 kena muka sendiri terus.

gasak! gasak!

=)

eiYja_cHum3yl berkata...

ok...admit, pnah masok sini bab entri shawl tu, tp xpnah nk follow sbb bace n bile mention name, anggap agak m'aibkan...tp lpas bce entri ni...ok, act awk bkn nk m'aibkan, tp menegur cume sendri mau ingat la kan...t'tarik dgn sala satu komen kt entri sblm ni katenye, adat melayu, ckp blapis, kate x gentle, bile sound direct, kate m'aibkan...haha...rase lawak, sbb ade betul nye...tp cube pk positif...andainye x dtgor, pkare akn jd smakin burok dn myb smakin ramai yg akn buat mcm ni...tp kalau dtgor, mnjd salah pule kn...

xpe la...da besar...beringat je la...

x sokong mane2 side..mulenye mcm nk sokong cik yuyu, sbg agak kasar pkataan pelacur tu (bc d entri2 blogger2 lain)...dn bile bc d sini...ok, sy fhm, bkn lah pelacur yg benar2 pelacur tp sesorg yg cube tarik perhatian khalayak mungkin...

harap bnde ni hbs la ye...xnk la gado2 lg...entri2 pns mcm ni kn...buat sy x tido mlm sbb tgu brite selanjutnye...nge~~~

Lucifer berkata...

hai Milah, lama u tak dengan i? *melambai-lambai*

nurana nizam berkata...

suka baca penulisan anda :)

luna berkata...

pagi yang indah selepas hujan lebat ^.^

masnurain berkata...

thumbs up kat lu bro!! pedulikan org lain ckp! muhahaha!!

JOM TENGOK NIE..!!!

solat di awal waktu.. apa yang HEBAT nya?

tahu kebaikan bercelak?? jom bace!

HEARTBEAT lagi senang bagi duit dari NUFFNANG..!

farhana masdo berkata...

aku tataw ape2 . && sume ta penting . gahahaha

MOFASAD berkata...

gua taruh 1000 komen dalam entri ni!

hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

buatlah segmen pasal ben tu...
memg gila kejar trafik!!!!

Ujang9897 berkata...

kalau kau ada anak pulak tak malu ker anak kau baca pantun kau tu ajak main mesin kuda..


oh lupa pulak...judi tu tak haram ek bagi kau...


ops..aku silap..maksud kau mesin kuda lain kan...,


pandai la ilmu agama kau nie.., aib kan orang kau takyah carik buku mana2

dlm al-quran ada ok...=)

milimilo berkata...

like!!teruskan memerhati dan mengeluarkan idea. :D

bulu mata bulu ketiak
cayalah lensarosak! haha.

Anisa Hang Tuah berkata...

nak join main mesin kuda lah..ihik

eira sakura berkata...

bdk2(ank2) akn dtg xbc da blog2 ni..
haha..
org malaysia kan malas mbaca..
haha..
adui,gelak tbahak2 aku bc entry placur blogger 2..
yg ko xsuke smua yg cun2 blaka kn..
yela,mgkin ko mnyampah dorg tlalu expose ke-cun-an mereka 2..
aku pn sk jugak pe expose ke-cun-an aku..
nk2 ms g dating..
klu g pasar bli ikan aku pki sluar track,tshirt,tudung bawal tnpa mekap..
huahuahua..
pe2 pn,
aku sk pnulisan ko..
pedas seh..
by the way,aku ttp sk pki tudung bawal bbanding shawl n wutsoever..
rmbut aku pjg gak,tp xde lak aku nk wat sanggul tgi2..
kuang3 kuwiiiit...
keep it bro!!

Alexandriana Alia berkata...

HAHAHAHAHAHA.

aku setuju cik Yuyu tu buang vlog beliau. sangat tak sampai hati nak biarkan video tersebut terus ditonton.

SiSagaPutih berkata...

Kudaku lari gagah berani!
yiieehhaaa!!
ni comment aku yg penuh amarah ni!
aku amarah!
eh silap kalau marah kena capital letters

AKU AMARAH!!!

kahkahkah

bila nak buat segmen macam abam beng? nak join tawww

The Sharkox berkata...

Yeah... :)

I loike point no 4

Tanpa Nama berkata...

apa ada hal.teruskan menulis lensarosak:)

Sca Ndx berkata...

dear alexiaaqram,

awak lah sebenarnya pemberi idea blogger semua.

ha, kan dorang ada juga buat post berilmiah.

dari pada segmen abang ben,

lambakan BE iklan nuffnang,

baik kutuk awak, bela orang simpati. baru lah nampak united blogger kan.

ni saya suka awak.

heheh

sicomot-comel berkata...

Mana yang baik aku sokong aje..

seb baik aku belum pernah tgk video tuh..
law tak...

cik sessy berkata...

sumpah suka blog nih!!!

Catherine- berkata...

ai tunggu yang no:6

:p~

M. Faiz Syahmi berkata...

ha'ahlah superaqram. tak baik main kuda-kuda tau.

main kuda atas katil tak apa.

;)

milah berkata...

LUCIFER


ayat kau tergantung. takda predikat. hehe
jangan sampai aku buat vlog ajar kau bm :)

tak suka yuyu berkata...

gua tgok kejap je vdeo yuyu tu.pastu gua close.memula lagi dah geli dan meluat

+d.O.Y.A.h+ berkata...

hai saya cik anon.

-_________-''

wakakakaa.

afrohead berkata...

aku dah terbayang The Joker cakap macam ni..

"why so serious?"

hahaha. kudos!

Ratu Sulaman berkata...

Aku sebeno nye setuju nan ko. Tapi aku nak nulis ni, kalau kak yuyu baca arap jgn benci aku plak. Fans kak yuyu jgn cop aku lahanat plak pas ni. Si lensa ni bgus care negornye, bukan buka aib. Aku rasa kak yuyu yg buka aib diri sndiri. Bg aku x perlula bervelog bagai. Lagi satu yang aku cam emmm, bile die wat entry lukis2 tu. Sekali gus dia menggambarkan diri dia sndiri, rambut blonde die, spender pink die sume. Rasenye x perlu la digambarkan dan dilukiskan. Biarlah bende tu jadi rahsia diri. Yang paling x tahan nape kak yuyu suke ayat cabut bulu tiak? Memalukan la. Kalau kak yuyu bace ni, sy bkn nye benci kak yuyu, benci pun idak suka pun idak. Ape le hak aku nak benci org. Bace ni secara positif k? Bende2 sensitif tak payah tulis dlm blog ok?

ieka darlink berkata...

dah tengok vlog yuyu tu.

then aku terfikir ape yang beng tu banggakan sangat?

y u y u Z u l a i k h a berkata...

kalau tak suka, jangan tengok. vlog tu bukan "WAJIB TONTON".

Lucifer berkata...

milah

gua bukan melayu, dan itu bukan bahasa pengantar gua time kat umah, soe, jadi predikat tu pun aku kurang pasti, tak pa, gua cuba lagi.


hai milah, lama tak nampak milah?
*memberikan senyuman paling ikhlas*

Darilensa.Com berkata...

Suka baca blog yang sebegini. Bukan blog yang lebih kepada hal peribadi. heeee

Nama dah sama ni
Lensa Rosak
Dari Lensa

teyqahd berkata...

hahaha , aku sentiase sokong kau lensarosak !
klo tamo kne kutuk atau hentam , tayah la masuk video yg pelik pelik je , memalukan diri sendiri , huu

AlexiaAqram berkata...

yuyu zulaikha. ang jangan buat ayat parpu boleh dak?

sakit perut aku nak terberak dengan apa yg tulih.

bukannya ang ke yang sendiri jaja video blog ang sana-sini sebelum ni?

aku tak nak tengok. tapi, kalau aku tak tengok, mcm mana aku nk pi tau apa yang ada dlm video ang? mcm mana orang len nak nilai?

mmg lah bukan wajib tonton, dah nama video di internet. celah tang mana ang nak halang org len tengok.

kalau dah pi tau buat video menggedik tu org tak suka, jangan menggatai buat video. tak mati aih kalau tak buat video.

AlexiaAqram berkata...

kepada semua yang tegar dan kental! angpa memang tervaek ada style ah! mai mai kita men kuda, kuda katil, kuda kerusi asalkan jangan kuda pendekar dah la. nanti pendekar nak men kuda apa? men teloq?

nanti ada masa, kita bukak topik ben 10 na? hehehe

buat ujang9897. ang jangan cetekkan minda ang tak nak membaca buku, nak tumpu satu al-quran aja. orang suruh makan lembu, ang pun ikut makan.

ang tau dak berapa banyak buku ibnu sina hasilkan? ang tau dak ada berapa banyak jilid penafsiran al-quran? anda tau dak berapa banyak jurnal sains al-jabar pernah buat? awat ang tak cakap ja suruh bakar semua buku2 tu?

ang dah besaq, fikirlah mcm orang dah besaq. dok fikir macam budak2 pasai apaaaa?

hadoii!

Ren berkata...

ak tgk video yuyu tu jap je ak dh close..
nyampah lak ak tgk..

ak slalu je bce blog ko bro tp xkomen pape la..ape yg ko tulis tu sume de btol kot..
tp bese la..mlayu kan mudah lupe..
tu psl bler kne hentam direct dok nk brapi je..

anyway thumbs up for u bro..

Lucifer berkata...

ben 10? huurahhhh!



n tu yuyu zulaikha, bukan aku tak suka, tapi aku SUKA sangat dengan video you sebab boleh digunakan buat melancap, thanks so much yuyu, gua suka gadis melayu.

milah berkata...

yuy zulaikha


INGAT, DUNIA NI MACAM RODA. SEKALI KAU ADA DI ATAS, POTENSI UNTUK KAU JATUH ADALAH TINGGI. KAU SAMA MACAM BUDAK2 BLOG SEKARANG. HIDUP BIASA DILAMBUNG DENGAN PUJIAN. DAN KAU JADI GELABAH BILA ADA YANG KRITIK KAU.


aku tahu kau kau baca. aku kesian kat kau. tapi ambik lah ni sebagai pengajaran. jangan nak salahkan orang je. ambik kutukan orang kat kau, dan reflect balik kat diri. aku pasti kau Islam, sebab kau pakai tudung. apa kata kau ubah diri kau untuk jadi lebih baik. banyakkan baca Al Quran. banyakkan zikir. banyakkan berfikir tentang ALLAH. banyakkan solat. buat solat hajat. insyALLAH kau tenang.


bye gurls.

theblabber. berkata...

kau bagus lah aqram. dulu aku tak kenal Fatin Liyana. baca blog kau, aku kenal. aku tak kenal Yuyu Zulaikha. baca blog kau aku kenal.

p/s:aku kopipes komen milah kat atas tu.

Saiful Bahari berkata...

why so serious???kah3

Tanpa Nama berkata...

first time period pun nak cerita , apehal?

tah pape tah,
x malu ke

AmriGloomySunday berkata...

tulisan kamu mmg terbaek.aku suke.
kalau malu buang aje vlog tuh.lagi kontroversi lagi ramai yg nak tgk dan nak amek tau.kemungkinan lagi byk org menyumpah pon ade.
^_^

milah berkata...

ada potensi nak cerita pertama kali pecah dara.


opss, saya malu lah. lulz

Pendekar Berkuda berkata...

aku nak komen... tapi aku komen panjang sangat.. so, aku post kat blog aku...

http://www.pendekarberkuda.org/2011/02/lensa-rosak-jom-main-mesin-kuda.html

hahaha... awek aku sendiri support kat ko... ciss~!! hampeh je...

✿ milly molly ✿ berkata...

ok fine! milly ketinggalan here..
anybody ade copy vdeo tu, sbb td try pegi vblog.. da xde!!

teringin gile nk tgk ni,. tolong ye :) roger my page! tq

sya berkata...

samalah milly.. sya pun nak tgk jugak... apa yang memalukan eh??
apa pun. rasa macam apa yang lensa cakap mmg betul ... jgnlah pandang pada satu contoh shj, pandang pada keseluruhan msg yang nak disampaikan... i support u . jz keep on writing...

.sweet-ants. berkata...

yay clap clap!
aku sokong je apa ko tulis wlupon ko condemn golongan sejenis aku dah itu hakikat kan? kalau golongan sejenis nk tegur pon x jln x kesah kalau golongan x sejenis nk tegur.

yg aku pelik org dok maki ko gila traffic ni aku dok cari2 mana ko punye nuffnang smpai org ckp ko gila traffic? cecite cecite?

una berry berkata...

saya setuju dengan komen Ratu Sulaman.

nak marah lebih2 pun, rasanya diri kita sendiri yang buka peluang untuk orang cari poin kritik/hentam/kutuk/apa2lah

AlexiaAqram berkata...

@ratu sulaman dan una berry

kan kan kan?

b a m b a m ' s berkata...

menarek jugak hujah tuan hamba.. :D

Sab Buenoo berkata...

yuuuu....i malu...hikhik
:))


eh silap eja.
you...i malu..kah3. XD

*semalam tak terasa nak tgk vlog tu, yey sekarang dah tgk. :)

agak geli laa.=.=

eiffel berkata...

kahkahkahkah!!!!ko buat aku sakit perut la aqram!!! lol~

btw, tahniahh!!krna ko da makin kuat dn xcpt putus asa pasal serangn komen oleh kipas-susah-mati-blogger-pames!

oh ye, aku xsabar menuggu kajian ko yg no6 + no 8...

memg xley blah pasal Ben10!lol~

Inspirationalefeks berkata...

aku mulakan komen dengan membalas pantun

bulu unta, bulu ayam,
dipilih-pilih tersalah pilih,
aku datang nak menganyam,
mana yang salah, tolong asah,

dari A-z aku baca dengan fikiran terbuka .. memang betul semua tu, bukan semua hal boleh dikaitkan dengan ikut suka kata, betul dak? hehe

PEACE.. Inspirationalefeks ..

walaupun aku baru, aku hanyalah pengemis yang ingin membaca rintihan manusia

berani kerana benar? berkata...

WEII..!!! sebelum ni aku tak prasan yang fashion SHAWL kat malaysia ni semakin melampau..entri kau yang lepas betul2 dah bukak mata aku. aku tengok keliling, baru aku nampak. memang fashion SHAWL yg lebih2 mcm skrg sangat menyakitkan mata.

WEII..!! pasal vlog memang aku pon menyampah. kalau ada bakat takpe. yang takde bakat pon nak buat 3-4 video apa kes? bila orang tegur taknak terima pulak. siap nangis lagi. masa buat tak nak pulak fikir kesan dia.

WEII..!! aku nak kau teruskan penulisan kau. bukak mata semua orang. dedahkan realiti apa yang berlaku kat dunia sekarang. termasukla dunia blog.

tapi kalau boleh tak payah la letak nama direct. kasi hint2 sket2 pon ok la tu. kesian pulak aku tengok jiwa dia down sampai nangis2 bagai.

kepada sesiapa yang terlibat. terima la teguran. tak payah la ego. semua orang pon ada silap masing2. babai.

tahniah aku ucapkan kat kau sampai pendekar melayu punya kuda pun melutut depan kau.

PointBlankShot berkata...

shaye


shangat


shedih


sebab terlepas show makan popcorn shemalam


kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

ko terbaik lensa rosak..yuyu zulaika??gedikk seyhh...vbolg yg ntah pape...aku tgk td vlog si ujang tu..mcm haram..tak malu ke weehh??geli sial baca blog yuyu zulaika..ujang pun 2x5 jgk...

Fariq berkata...

betul tu LR.. kalau org just baca dari 1 tempat je tanpa merujuk pada tempat yang lain maka diorang takkan dpt berfikir.. kawan smlm terbaca dulu di tempat yg lain, tapi bernasib baik hati tergerak nak baca yg kat sini plak.. dan teruskan usaha menyedarkan kami semua.. sama2 la kita saling ingat mengingati..

Fariq berkata...

erk.. paham ke tak komen kawan kat atas tu.. kawan baca pon ade pening2 skit ni.. jgn risau kawan tak guna kipas.. suka pakai aircond je.. :p

namaAku berkata...

clap clap clap..
aku suka blog nie. Love u so much la.ahakss aku pompuan k.
da 7bln aku blogging.tapi siyes aku tak pernah kenal si yuyu tue.smlam kwn aku ckp sal kontroversi nie.so aku dtg baca.hahaha aku sokong weh 1000% sume ape yg ko tulis betol2!
tak kira blogger betina jantan nie.bila da ramai penyokong dan pengikut mula la tumbuh ekor.
aku da baca blog si yuyu.adess sampai ke kes P**I berdarah pun nak cite kt blog.adoiii! aku perempuan malu weh! sumpah.nape la ade pompuan mcm nie. tak perlu kot nk cite.pape pun teruskan perjuangan ko!aku sokong diam2.hahaha sbb aku pemalu.



ratu sulaman! aku sokong ko!

Raihana Izzati berkata...

weh..korang tahu x,,sbb entry sni,,
ak kna condemn kt blog sndri plk.
dh la gna anonymous.
bapuk kot.ak pon gna profil sndri.
xlh belah ak.
blk dy tampal poster yuyu lh kot=_=

free compass berkata...

'yoyo zuhalkah' tu sape?

Raihana Izzati berkata...

amboi.memandai ubah nma.
hoho.
encik compass,,
mna bukti ckgu2 pon jht?
haha.

dani berkata...

sekadar teguran?

saya rasa nak menegur tuan punya badan lebih elok komen di blog dia sndri ataupun hntar msg peribadi.sampai tulis nama org berkenaan..x elok la cmtu.berdosa kita buka aib org lain.nnt pandai2 la cari dia kt akhirat nnt nk mnta maaf.

Miss.Anis berkata...

video ape yang korang meluat ni???
bg link jap....nk tgk sama de btul meluat ker x??ke korg reka cerita jer??plizzz

G ISMAIL berkata...

erm.. MR lensa.. teruskan menulis. Banyak yang saye belajar dari blog kamu..

er.. stuju ngan miss anis.. ley taw x ape video yang kontrobesi 2?

my new post...
http://g-ismail.blogspot.com/2011/02/setiap-kali-kubelek-helaian-akhbar.html

Rina AVAIL a.k.a cik betty berkata...

walaupun x heran sy nak komen juga..siyes sebelom ni sy x baca blog lensa rosak..psl isu fatin liyana dulu sy baru jer berbelog..sy baca aje kekecohan tu di blog2 lain tanpa tau sape yg mulakan..sy salu baca blog yuyu zulaikha..sbb follower dia ramai..blog dia ok..blog budak² muda..sy boleh terima walaupun ada sesetengah entri mcm rambut blonde,spender pink n pengalaman pertama kali period buat sy terfikir: sangat berani budak ni..tp sy terima sbb dia masih muda dan belum matang..mungkin nnt bila dia dah berumur mcm sy dia malu dgn apa yg dia tulis..sy pon ms muda bnyk buat kesilapan..tp sy masih suka baca blog dia sbb dia lucu..vlog?sy lum tgk..blog anda sy suka baca sbb penuh dgn idealism..walaupun sikit berat utk sy pahami (maklumlah otak org tua)..blog anda dan yuyu lain genre..dua2 pon sy suka baca..tp siyes penulisan kamu buat sy terpikir kembali utk apa sebenarnya sy berblogging..tp akhirnya sy fikir takpelah..sy berblogging just for fun..setiap org pun ada cara masing2 kan..

MILAH KUASA DUA berkata...

yuyu tengah menangis.
namun,mekap tetap tak luntur.
pastinya,lepas ni beliau buat vlog pasal mekap muke dan mekap mate.

GELI

hida.hadi berkata...

kemaen alexiaaqram kecek penang noooo! kehkehkeh :D

sya berkata...

huuu. nak tgk vlog tu. can someone share the link plzzzzz..... could'nt find it... berjam2 dah cari ni.. huwaa....:(

Lucifer berkata...

to raihana. biasa lettew, sama ada vagina dia tertinggal di lantai, atau penis dia lupa pakai time nak attack kau, lawak tahap tinggi tu. abaikan, choose what you think right and hold it well.

Tanpa Nama berkata...

http://www.1tube.my/video/1893/vlog-yuyu-Zulaikha--video-sharing-malaysia


vlog terhebat di abad ini! oyehhh!

mcjust.lol berkata...

yeay dah boleh like entry akhirnya! ;D

dalam masa sehari je aku tengok komen entry blogger prostitute dah 300++.

gila kentang punya fans. ;)

free compass berkata...

hello2!!

yubu zuhaikal ni budak kecik ke atau org besar tapi tak cukup zat? ke mmmg saiz badan dia camtu. cis aku ketinggalan jaman. knape takde spe2 bgtau aku pasal yuku bukaizal ni. aduyai. yuzu mahzukai ni sebenarnye ape?

Raihana Izzati berkata...

Lucifer:

my hero.hoho.
asal aku gedik ni?

u blh tggl Milah?
xpe.llki kuota 4=)

n don worry,,
i skt pown x butthurt.
stakat pondan xckp tostesteron.=_=

Lucifer berkata...

:P gua dah kawen, marah bini gua nanti. keh keh keh.

touyakaruma berkata...

Baru aku perasan

entry sebelum nie ramai kutuk ko , entry sekarang nie ramai lak puji ko .

Gambar untuk entry sebelum ini agak terdedah . Boleh ditukar ?

P/S : Secara peribadi aku rasa kurang senang dengan cara ko . Agar keterlaluan .

http://touyakaruma.com/blog/

AlexiaAqram berkata...

bestnye bley delete2 komen.

mwahaha!

anak abdullah berkata...

jujur. siapa dah download video yuyu buat koleksi peribadi?


aku tengah buffer ni. habis buffer terus aku copy cache save dalam disk.

kekeke.

buat pengajaran dekat anak-anak buah.

aku bergurau

Kuku Rosak berkata...

bagus.kau tau kalau kau post2 yang tak membabitkan nama blogger femes, kau takkan dapat lah berbalas2 komen dgn ramai org kan.kenalah bg umpan sekali sekala nak tarik org baca blog kau neh. thats why 'Blogger Gigolo' suits you the most :) oh why not pakai HANIS ZALIKHA pulak kan GIGOLO. sama mcm hellioz.

si cantik ikan emas berkata...

org2 yang butthurt ni semua #terasake? eh ni bukan twitter.ni blogspot.

Emma Kamal berkata...

kelakar lh yuyu tu. tp kesian pulak kat dia. yuyu- kesilapan manusia boleh diubah, ada masa lg nak berubah.

BEST GILA ENTRY BLOGGER PELACUR NI. AKU TERASAAAAAAA! :D no matter what, betul apa yg lensarosak cakap. tp biasala manusia. *sy tak terkecuali* okay nak cari masa muhasabah diri. good job LENSAROSAK

Bunga Hana Nordin berkata...

dah ada button like laaa

Raihana Izzati berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Raihana Izzati berkata...

lucifer:

Ouch.kecewa gua.
eh,,asal blog ko ak xleh msk?

xtw la which 1.

n my blog makin feymes dgn anon.

terdrop diorang pny 2 somewer lh 2.

der...=_=

SiSagaPutih berkata...

Luc, DAIM mane DAIM? dah abes? kahkahkah

gila la pendekar bukak pencak lagi.

oranglidi berkata...

hahaha. naseb baek aku tak terjerat dengan pelacuran blog.

AlexiaAqram berkata...

dulu masa tima fatin. lepas remove pic, dia dtg ucap terima kasih.

si yuyu ni?

oh, tgh make-up.

kbaithnx

SiSagaPutih berkata...

tgh busy cabut bulu ketiak kot

nak pakai contact lense lagi

pakai bulu mate pelesu lagi

nak buat vlog mintak maaf kat arqam

AlexiaAqram berkata...

@saga putih

KAH KAH KAH KAH!

Raihana Izzati berkata...

amboi saga putih...
td kn kemain ckp kt blog ak nk jd bf yuyu.
ni kutuk pehal?hoho.

Alexia Aqram:cmne ko blh xtrasa ea org maki hamun?

sbb org dok maki hamun ak ni.=_=

AlexiaAqram berkata...

kalau tak buat salah. nak terasa apa nye?

tul dak?

SiSagaPutih berkata...

raihana : i was being sarcastic. lol jd bf yuyu? mcm tu rupa? lol. my standards are high babe

Raihana Izzati berkata...

hoho.

aku rs mcm nk pnyepak anon2 itu.

sggh tdk ada tut-tut xgna profil sndri.

td cik yuyu syg pon visit blog ak tw.
tp dy xtggl pown lh cap lipstik revlon ke apa.

setakat buka.
pas2 angkatan dy serang aku.
tp pakai anon.apa brg?

yg kau wt kna approve2 komen ni nape?
xrock la.hoho

SiSagaPutih berkata...

@raihana

alamak, i was joking kot. hahaha my standards are high. takkan gua nak rendahkan standard gua utk mentally challenge girl like that? come on. hahaha. i was being sarcastic kot.

Raihana Izzati berkata...

sagaputih:

gua sgt lurus dlm bab mngutuk2 ni.
apasal blog lu tak bloeh buka saga putih?

AlexiaAqram berkata...

saja testing.

SiSagaPutih berkata...

@raihana : gua bersara. kahkahkah.

Raihana Izzati berkata...

@saga putih

olorh..baru nak gempak2 sikit.

malu dowh.apsal gua lurus sgt mlm ni.

u was being sarcastic n i thought u were backing up dat girl.

nk prgi amek bedak mekap tebal2.malu.

eh,,mna bulu mata FAKE i?
jb2.

AlexiaAqram: snyp je...

Penembak yang Bertopengkan Jiwa berkata...

hmmm aku mampu tersenyum .... olahan yang baik memberi rasa yang membuatkan orang terasa .. aku merasa panas di sini, aku pergi meninggalkan jejak bukan untuk diikuti sebab aku adalah "janganikutakulagi"

Fatin Razali berkata...

Aqram :
tahniah! bukan sebab post neh. tapi sebab dah ada button like. mudah sikit keje aku. haha

M. Faiz Syahmi berkata...

ruang komen dah jadi ruang bersembang.

ingat ni facebook.?

kthxbai.

Zulfikar Hazri berkata...

Dulu gamaknya tak belajat apa itu Metafora dan Analogi kot... tu yg tak paham Metafora "pelacur Blogger" tu... :)

Zulfikar Hazri berkata...

oh lupa nak tambah..bab aib..Bukan saja aibkan org... kalau ada blogger yang aib diri sendiri Tuhan lagi laknat tau....

agak2 kalau terkinja2..bukak rahsia personal, citer yg tak patut crtia tu masuk dalam kategori aib diri sendiri tak? :P

Lucifer berkata...

OM NOM NOM

*menghulurkan DAIM kepada semua yang nak*

Lucifer berkata...

n to sisagaputih, gua harap lu menulis semula, nanti roger2 lah kalau kau mula menulis,

AAINA berkata...

memang susah nak terima bila orang tegor kita kan, especially, bila kena tegur papppp sedas tepat kat muka, dan benda itu ada betulnya.

bagus gak ade org tego ni, at least boleh improve. kalo aku jadi cik yg kena kutuk tu, aku pi ngobak *nangis*
sorang-sorang belakang pintu bilik, pastu, hadapi dengan cool and improve la mane yang patut.

tapi, name lagi kena kutuk, sape boleh tahan ye dak? dengan LR plak. amek kauuuu. heho

LR best. luahkan pandangan tanpa kesah ape org kata. cool! cool!

isaac ismael berkata...

gua sokong lu bro!

Addam Juhari berkata...

apalah korang bebel, buat hal sndr sudah..smua gila glamor, blogger je kot, klaw artist ke ahli parlimen ke berbaloi jugak nak gegaduh,..aku baca smua...ntah pape la korang nie..sabor jer larh..


ps:hentam orang kat alam maya?? its lame dudes * tok smua yg xpuas atie sesama sendiri

Miss Shizu berkata...

aqram,sebelum ni aku langsung tak kenal ko.tapi start isu fl,aku dah start baca blog ko n terfaktab.memang mantap ur idea bro.aku pelik org kata ko gila trafik,walhal satu iklan pon aku tak penah jumpa..aku support ko bro.

entry pelacur blogger memang terbaik la..two thumbs up...

AlexiaAqram berkata...

WOHA untuk semua!

Si anu berkata...

aku suka isu-isu yang kau ketengahkan bro.jangan bagi muka.kakakakaka

Raihana Izzati berkata...

weyh,,asal dh jf fb daa...

hoho.

Alexia Aqram: mna topik baru?

boring la.hoho

eira sakura berkata...

bak kata iklan boboi boy..
"terbaekkkkkkk....!!!"
wakakakakaka....

EZAN IDMA berkata...

haha. suke la blog ni. lantakla nak ckp pe. saye bace dan nilai. kalo yg baik saye stuju je. haha.

Hahazirah berkata...

suke ah bace blog org yg bnyk ilmu ni. kbnykan ape yg lensa tulis bnyk mkne tersirat, soronok utk dirungkaikan. ngueh2~ :P

Qaseh dalia adelia berkata...

sokong komen ujang ~ kamu ada salah jugak .. ~ tak perlu mengakui sbb org lain dah tahu .. yg pasti kamu xpndai menegur dan tak tahu menghormati org =)

video yuyu tu nape nak jadikan isu sangat tak suka tak yah tengok =) selesai masalah ... blog kamu kamu boleh sukahati tulis n blog dia sukahati dia nak tulis ape pun ..hihihi ...

yg salah diagung2kan ..yg betul tidak diteliti ..jgn bersgka buruk pd org .. org bhgia bila mati di dalam islam wpun hidup dlm kekufuran =)

grawwrbabe. berkata...

makin banyak ilmu di dada..makin tunduk la dia...
tak semua sependapat dengan kita... saya tak nafikan juga yang entry awak ade benarnye...
mungkin entry awak lebih kepada physco...
keep it up for da right stufff...stop for da bad stuff k. :)

munirah ruslan berkata...

finally someone makes this right. gejala ni dah getting worst, kat mana2 pon bole jumpa org2 mcm ni. kt pasar malam pon ada. tapi ang tulis banyak pon dorang ni tak faham2 jugak. mentaliti takat lutut. :|

Mohd. Hafiz bin Abdul Aziz berkata...

der! dasyat gile tgk entry ! style2....

XD

terbaca berulang2 lak....

Cheq Tun berkata...

makin lama makin aku suka lak blog ni.

keep it up!

Ujang9897 berkata...

buku apa ang cita ni..., nak pandu buku apa..

Al-quran tu buku ker lensa rosak..=)

kira ang dah besar ke ni...,

bacul ada la..entri ang ok jer..,

tapi yang tak ok seronok cerita buruk org..=)

buruk ang tau tak..=)

AlexiaAqram berkata...

kau pernah dengar cerita/fakta

'saidina uthman bin affan mengumpulkan semua ayat wahyu dan memBUKUkannya untuk di jadikan sebagai Al-Quran'?

tak pernah?

patutlahh..

Tanpa Nama berkata...

ko punya blog ni bagus LR...tapi betul la LR~
aku pun tak minat dgn "blogger" tu...tapi...ko tak patut kuarkan nama blogger tu dalam entri ko...
walaupun ko tak der niat nak aib kan dia...tapi dia rasa aib dengan perbuatan ko n of course malu yang teramat...
mesti dia t'ganggu ngan setiap bait ayat dalam entri ko...sepatutnya kalo ko nak sangat tegor cara dia...pg kat page dia...hentam kat sana...tak baik menyakitkan ati orang lain...
tanpa ko sedar ko da aib kan dia...
aku tak sokong mana2...

Nobita Sensei berkata...

apam balik dua! jagung kasi lebih. cepat sikit.

Tanpa Nama berkata...

err.. x minat dgn yuyu 2.. mcm bdk2 yg x pikir dulu b4 wat entry huhuhu tgk blog dia pun sbb nk tgk sejauh mn dia m'gunakan otak bl menulis..

Tanpa Nama berkata...

demmmm.. yuyu wat new vlog ooo em jay !!!! x lalu nk tgk

Ujang9897 berkata...

wow...pandai kau ek..,

memBUKUkan dan BUKU lain la...=)

kau samakan buku dan Al-quran..,

pergi cari buku hukum aibkan org..,komen aku takyah cari2 kat buku

dalam Al-quran dah apa buruk aibkan orang ni..=)

AlexiaAqram berkata...

buku dan kitab = book.

buku dalam BM
kitab dalam B.Arab

beza antara buku dan kitab ialah dari segi penggunaan untuk label menghormati di mana kitab di anggapkan sebagai lebih mulia.

tapi, maksud secara umum dengan buku dan book adalah SAMA.

aku belum pernah jumpa ayat diKITABkan al-quran. diBUKUkan al-quran ada lah.

pasal benda buku,kitab pun kau nak jadikan point cari salah aku. series aku tak faham kau ni.

:)

miss w berkata...

gua suke lu ape lu tulis..pegi lantak sama depa..teruskan menulis bro!!

belle berkata...

aku sokong aqram. entah ape ntah yg ujang neh nak debatgkan sangat ! =.=

Republic Aku berkata...

tulisla apa yang patut kau tulis...sekurang2nya ada juga manusia yang prihatin dengan manusia yang lain....kadang2 manusia ni tak berapa nak perasan dengan kesilapan yang dilakukan....maka orang yang seperti kau la harus memberi mereka teguran walaupun sebenarnya kita pun tak berapa nak betul!!!....buat la peel Berani Kerana Benar!

dee berkata...

Aku tak amik port dengan isu placur blogger yg kononnya terlalu kasar itu.. mahupun isu yuyu zulaikha yang kononnya diaibkan oleh kamu.
aku cuma kurang faham ulas kata kamu mungkin kerana aku cuma seorang anak dangkal dan tak tercapai pemikiran aku dek tulisan kamu.
jadi, aku ingin bertanya terus kepada kamu. ini lebih kepada topik no 3.
1-apakah orang yang tiada bakat menulis seperti kamu(contohnya aku) tiada layak berblogging?
2-aku tidak mengaplikasikan 3P itu kedalam penulisan aku, maka aku dianggap pelacur blogger kah?
3-semua orang mempunyai definisi yang berbeza tentang blogging. jd kalau definisi aku ttg blogging tidak sama spt pndgn kamu, maka salahkah ak?
4-mempunyai blogger yg rmai adalah satu kepuasan dalam berblogging.kamu tidak perlu risau ttg follower kerna gaya pnulisan kamu, bakat kamu untuk menulis sudah cukup membuatkan orang berminat untuk mengikut kamu?
tapi bagaimana pula untuk insan yang tidak berbakat dlam penulisan ?tidak mampu menghurai idea, dan reliti, dan membuka mata seperti kamu?
5-personaliti mnusia memang berbeza.ada yg senang menonjolkan diri, menampal muka ke header msing2.ad pula yg senang blindung disebalik kanvas digital ini semata2.jadi, salahkah mereka melakukan sesuatu yang mereka senangi? jadi semua blogger harus menyorokkan dri mereka dari pandangan umum seperti kamukah?
6-last, adakah semua orang dalam dunia blogging ini harus mengikuti style kamu berblogging kah?
~jawab persoalan aku. maaf andai pertanyaan aku menyinggung kamu.fahamkan aku~

AlexiaAqram berkata...

1. tak semestinya. ada blog bergambar seperti blog bak, adzuaan ashaari yang tak menulis apa sangat pun. mereka bukan pelacur blogger.

2. 3P tak bermaksud anda kena menulis panjang2 macam esei seperti aku. ada yang pendek seperti poem, kata-kata hikmah dan sebagainya. contoh seperti blog iqa nabeera. ayatnya pendek, tapi cukup merangkumi 3P.

3. aku rasa aku tak pernah salahkan pandangan orang yang tak sama dgn aku. aku ada pandangan peribadi aku. dan apa yang aku tuliskan mengenai pandangan aku pada kesan-kesan negatif yang berlaku dalam dunia blog. hal-hal positif aku tak pernah rasanya nak pertikaikan.

4. janganlah gatal atau memandai buat blog jika tidak berbakat dalam penulisan, tidak mampu menghurai idea, realiti dsb. jadi pembaca sudeyhh. tak mati aihh kalau takde blog.

5. ikut kesukaan masing. aku tak rasa aku mahu semua orang menjadi seperti aku. aku cuma tegaskan pendekatan 'BERPADA-PADA' itu penting dalam dunia blog. tampal-lah muka anda sebesar di header. tapi pastikan anda tidak menampal gambar yang gedik dan di jadikan bahan mengata orang.

bersembunyi lah di balik kanvas dunia maya, tapi BERPADA-PADA lah. kalau asyik melempar batu, sembunyi tangan. memang menjengkelkan bukan?

6. tidak. ikut saja lah style yang positif, jangan ikut style yang negatif seperti blog lucah, blog penipuan, blog mementingkan IKLAN mahupun blog yang terlalu banyak ber-segmen sampai muntah.

sekian, terima kasih.