Mac 21, 2011

Isu Hari Ini 7

Libya kena air-strike dengan Allied Army iaitu USA, UK, France, Italy, dan Germany.

1. Revolusi ye? KAH KAH KAH KAH!

2. Mana Iran yang dikatakan kental mempertahankan se-agama sendiri? 

Bahrain di penuhi pembunuhan oleh Tentera Arab Saudi dan Bahrain.

1. Arab Saudi, kalau tiada Mekah dan Madinah. Depa cuma ada padang pasir yang tandus. Sama lah tandus nya pemikiran rakyat dan lebih penting, Raja Saudi sendiri. Aku tengok Arab Saudi ni macam lebih rela menyembah Amerika dari menyembah Tuhan Yang Maha Esa. Samalah macam Raja Bahrain.

2. Eh sekali lagi, mana Iran yang di katakan kental mempertahankan se-agama sendiri? Weh, ni satu mazhab kau sendiri kot kena bunuh. Takkan nak tunjuk baik depan kamera je kot?

3. Apa kata Faisal Tehrani?

Yuna bengang dengan Abang Nara. Obe bengang dengan helly, copy-pasta, fake identity, lupuqiee,  dan macam-macam lagi.

1. Persamaan antara Yuna dan Obe? Dua-dua EMO. Yarrr yarrr yarrr (bunyi orang scream)

2. Betullah, makin lama kita asyik-asyik bergelumang dengan dunia rekaan kita, memang ia akan menimbulkan perasaan sensitif yang se-sensitif radiasi nuklear.

3. Yuna? Dulu gua dah cakap pasal hal fesyen gadis bertudung yang melaram, tak tahulah lu orang masuk dalam kepala ke tidak. Siap gua tambah lagi pasal pakai tudung jenis tinggi-tinggi ni, pandai-pandai lah lu orang hadam.

4. Obe? Gua tak pernah jumpa Obe, tapi kalau gua jumpa Obe, gua nak salam dengan dia dan cakap ; 

"Lu dah terlalu tua lah beb, bila lu nak kahwen? Blog lu memang sedap, tapi kahwin adalah benda paling sedap dalam dunia lu tau dak? Sebab lu tak dapat benda paling sedap, itu yang gua rasa lu punya emosi kian bergelimpangan. Keh keh keh."

Video seks Anwar Ibrahim

1. Hek eleh, biasalah dah nak pilihanraya ye dak?

2. Gua pernah mengkaji banyak perkara mengenai si Anwar Ibrahim ini. Jadi gua tak heran kalau video itu betul sekalipun. Kalau video itu palsu sekalipun, lagi gua tak heran.

3. Yang gua heran ialah ; Malaikat menggunakan BUKU untuk catat perilaku manusia. Tapi, manusia lagi hebat sebab guna KAMERA dan VIDEO untuk catat perilaku manusia sendiri. 

4. Hebat manusia sekarang. Mengalahkan malaikat.

Miera Liyana dan bra lutsinar

1. Dia lawa beb. Sebab tu masuk dalam entri Makwe gua. Buat kontroversi apa pon, kalau family dia datang meminang gua. Mesti gua sapu jugak. Bohonglah lu yang lelaki ini tak rasa macam gua rasa. Apa lu ingat lu malaikat ke takde nafsu?

2. Yang lain tu tak payah lah nak pulun semacam ini dosa, itu tak boleh, ini tak boleh. Kalau tak nak tengok dosa dunia ni, lu duduk hutan, lari kat mana-mana gunung sana. Ni duduk depan komputer tengok internet. Kejadah!. Jadi, jangan tanya gua kenapa gua suka berulang-alik masuk hutan. Keh keh keh.

p/s : Apa-apa pun, kental kan diri lu orang menghadapi cobaan-cobaan dunia. Gua doa lu orang sentiasa berpakat dan bersatu-padu. Oh, lupa gua nak bagitau. Maybe-lah, tiga blog iaitu Terfaktab, Sokerleaks dan Sarkasis akan berpakat menjadi sebuah empayar media maya. Hal ini masih dalam perbincangan kecil. Harap menjadi lah. Manatau boleh tumbangkan OhMedia ke? Hehehe.

Tiga Hero berpakat baru empayar!

20 ulasan:

free compass berkata...

1) Iran sedang kecut telor
2) Misti faisal tehrani cakap "iran akan tolong libya secara diam-diam"
3) yusna aku tak peduli
4) anwar dah bagi DNA rabu ni tahu sape FISTING bontot saiful
5)bra lutsinar yg melekit dan miera ada kumis halus. kuat nafsu tu.

afrohead berkata...

-sebab itulah most of the Nabi diturunkan dalam kalangan bangsa arab.

-yuna pakai tudung elok-elok kan ayu. tak pasal-pasal dah ter-emo sebab tudung Lauryn Hill.

Johan "Champ" Radzi berkata...

Iran tunggu masa. Mana Malaysia mana Arab bang? Atleast Iran adalah jugak sound sound amerika. Kau nak harapkan Malaysia? Bacul. Dayus.

Aku sokong Iran. Aku sokong Ayatollah. Aku sokong Nasrallah.

Isunya sekarang, kenapa kau nak tunjuk kelemahan negara islam sendiri walhal kau boleh tunjukkkan barat punya?

Wassalam.

AlexiaAqram berkata...

nak harapkan malaysia?

nikah dalam masjid pun kecoh satu negara.

isunya, kalau hari2 nak tunjuk terer Islam ini, lama2 jadi riak dalam ilusi Islam sendiri.

berpijak di bumi yang nyata lah baru WOHA!

Johan "Champ" Radzi berkata...

Malaysia mmg kau tak boleh harap ye dak? Dalam negara kita pun pecahan. Haishh, runsing gua!

Kau kritik sini pun bukannya Ayatollah tu akan baca. Orang Malaysia baca jugak. Tiada perubahan berlaku dekat keputusan Iran tanak masuk campur. Tapi islam malaysia akan anggap,"Oh, iran pengecut! Kata je islam blah blahh blah..". PErsepsi diorg dekat Iran berubah.

Mungkin ada sebab Iran tak masuk campur. Wallahualam. Sebab aku bukan PA Ahmadinejad nak buat andaian. Jauh sekali.

Kan kan?

Apa apapun, kita doakan revolusioner disana. Amiin!

AlexiaAqram berkata...

aku tulis 'di-mana Iran?' sebab iran itu di katakan tonggak harapan Islam berdasarkan apa yang kita lihat dari media. hakikatnya, Iran tak merasakan mereka tonggak harapan. kita aje yang lebih2 nampak macam tu.

twist sikit je, tak perlu menggelabah lah. tadehal ye dak?

Johan "Champ" Radzi berkata...

Sebab itu persepsi, Aqram. Setiap manusia punyai persepsi berbeza bila baca sesuatu.

Sedangkan ulama Wasil Ibn Ata yg tinggi ilmu pun salah interpet Quran dengan katakan muslimin takkan nampak Tuhan masa hari akhirat, ni pulak kita manusia biasa.

Sebab semua tu persepsi. So chill lah brothaa!

AlexiaAqram berkata...

jangan jadikan persepsi yang salah sebagai amalan sudeyhhh. mau jadi ajaran kahar no 2. duhhh

eszol raar berkata...

super nice persoalan...

tapi hanya mampu tinggal persoalan dan tiada jawapan

burhan al-hilmi berkata...

kurang setuju statement no 1 dan 2..

aku rasa lu asyik baca utusan hari2 , tu sebab xdpt baca apa iran buat..ni meh skit baca sni- www.irna.ir ..kalo dpt baca bahasa parsi lg bnyk berita.. (aljazeera pun xbole pkai, surat kabar suruhan saudi je)

lu tanya apa faisal tehrani kata?.. weyh,kau tahu tak apa blog dia?.. aku rasa dah sebulan dia ckp psl revolusi di bahrain - www.tehranifaisal.blogspot.com

just a quick facts: iran adalah satu2nye negara di dunia yang mempunyai kuasa ulama di atas kuasa politik keraajaan pemerintah..
DAN IRAN adalah satu2 nya negara timur tengah yang tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan US mahupun saudi..negara MESIR yang jadi idaman setiap ustaz kat msia pun adalah rakan baik US di timur tengah..

peace..

burhan al-hilmi berkata...

tapi sku setuju dengan persoalan revolusi kau..

libya,mesir dan tunisia masih belum layak digelar revolusi..

burhan al-hilmi berkata...

sori..ada typo error kat comment aku yang pertama tu..


*DAN IRAN adalah satu2 nya negara timur tengah yang tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan US mahupun ISRAEL(bukan saudi)

AlexiaAqram berkata...

kau kata aku baca utusan hari2?

KAH KAH KAH!

persepsi oh persepsi.

bang, kalau aku baca utusan hari2. blog ni dah jadi blog pro-kerajaan sampai lebam bang.

betulkan sikit pandangan taksub kau tu pada iran. jangan kau pandang kebaikkan ulamaknya semata-mata tanpa kau sedar iran pernah bersubahat dengan pakatan nato dalam menghancurkan afghanistan. mana aku dapat info ni? ia takde dalam utusan bang, ia hanya ada dalam forum perbincangan dan berita2 agensi bebas.

jangan sampai aku bertakbir raya kat sini. menangis kau karang.

mahirahkamal berkata...

yuna dah cam pesen orang africa plak.
=_='

Topex berkata...

setuju dengan aqram. iran ni belum tentu baik. cuba search google pasal iran ni.

iran ni kira sebahagian dr konspirasi dajjal yg akan muncul. wallahua`lam.kadang2 kita je yg memandang iran hebat.

iran kemungkinan besar hanya berlakon.mohon aqram ulas isu iran ni dalam entry lain.

burhan al-hilmi berkata...

iran bersepakat dengan nato dlm perang afghanistan?saudara maksudkan perang afghanistan 2001 ke?..

pandangan aku pulak- aku rasa ada persepsi salah kat comment saudara..Semasa perang Afghanistan, UN security council menubuhkan International Security Assistance Force (ISAF) yang diketuai oleh NATO.. ISAF di bawah kuasa NATO hanya berada di Afghanistan pada December 2001,2 bulan selepas US menyerang Afghanistan.. (malaysia dan turkey adalah antara negara yang membantu nato di afghanistan)..

Tujuan utama NATO di afghanistan adalah untuk 'memulihkan' keamanan..
dan untuk pengetahuan saudara, tentera IRAN tidak pernah mempunyai hubungan diplomatik dengan NATO sejak tahun 1979.. Jika saudara ada terbaca mengenai hubungan NATO dengan Iran semasa perang afghanistan, berita tersebut sebenarnya muncul pada tahun 2009 (8 tahun selepas perang afghanistan).. Pada tahun 2009, iran bersetuju untuk duduk semeja dengan NATO membincangkan masa depan afghanistan kerana NATO perlukan pengaruh Iran untuk mengajak penduduk syiah di afghanistan berbincang dengan hamid karzai..


jujur aku katakan, aku bukan lah obses pada syiah mahupun iran..tapi sekarang, aku hanya nampak iran sebagai satu2nya negara islam yang betul2 'mengislamkan' negara.. di negara arab lain seperti arab saudi,mesir,UAE,bahrain,libya mahupun malaysia.. kuasa pemerintah terlalu berkuasa sehinggakan ulama terpaksa makan gaji dari pemerintah..bila ulama perlukan kerajaan untuk cari duit, fatwa2 yang keluar pun semua pro-kerajaan..

ada orang kata "iran hanya berlakon untuk kutuk US/israel selama ini" ..jadi selama ini presiden2 negara arab hanya berlakon berbaik dengan US?..

ingat lagi hosni mubarak di mesir?..selama 30 tahun memerintah, palestin tidak pernah mendapat bantuan mesir..

atau ingat keluarga saud?..sejak british meninggalkan saudi 80 tahun lepas, tidak pernah ulama di saudi mengutuk kekejaman israel di palestin..

atau mungkin bahrain dan kuwait?..US mempunyai pangkalan tentera di sana..

atau ingat lagi saddam hussein di iraq?.. semasa perang iran-iraq, US secara terang-terangan membantu saddam hussein..


kalau saudara nak, saya boleh bagi saudara semua sumber2 pernyataan saya di atas (yang pasti sumber saya bukanlah dari blog orang lain atau forum perbincangan)

AlexiaAqram berkata...

sejak peristiwa rebel iran yang merampas makkah, sejak peristiwa demonstrasi rakyat iran di madinah, aku sudah mula sangsi pada halatuju iran. maaf saudara.

aku hormati pandangan kau. fakta2 yang kau berikan memang ia di tulis dalam catatan berita ternama dan catatan sejarah di buku mahupun wikipedia. aku dah lama membacanya. tapi, hakikatnya. berita rahsia atau leaks yang menunjukkan hakikat sebenar peranan iran, negara arab dan US, aku rasa masih banyak kau belum ketahui.

tak mengapa lah. aku beri kau satu blog mengenai Iran dari sisi pandangan lain, nah.

http://tenteradajjal.blogspot.com/

terpulang untuk kau percaya atau tidak. aku membaca untuk mengimbangi pemahaman aku. lagipun Iran bukanlah amat penting untuk aku sebab, ada lagi yang lebih penting untuk kita perangi iaitu golongan khawarij.

sekian.

Republic Aku berkata...

sentiasa suka membaca ,kerana kurang ilmu untuk bertelagah..Iran lupakan la....arab tetap arab...cakap tak serupa bikin.

Silent Blogue berkata...

Iran ?
terkeluar dari senarai .
korang dah baca pasal ROME STATUTE ?
google it .
dan korang akan dapat tahu 'sumthing' .

Tanpa Nama berkata...

HABIS LAAAAA....1 PON DA MRAPU NIKAN PLAK 3.....HABIS LAAAA