November 21, 2011

Populasi

1.

I)    Semakin bertambah populasi sesuatu negara, semakin bertambah bilangan manusia yang bangang.

II)   Semakin bertambah populasi sesuatu negara, semakin berkurangan bilangan manusia yang pandai.

III)  Semakin berkurang populasi sesuatu negara, semakin berkurang bilangan manusia yang bangang.

IV)  Semakin berkurang populasi sesuatu negara, semakin bertambah manusia yang pandai.

A) I dan III
B) I, II dan III
C) Kesemuanya
D) Keliru

2.

Populasi Malaysia terkini adalah 28 juta orang. Berapakah anggaran peratus orang bangang di Malaysia?

A) 5 peratus
B) 2.5 peratus
C) 20 peratus
D) Tidak tahu

3. 

Apakah anda setuju bahawa Malaysia perlu mengawal populasi kelahiran manusia?

A. Ya
B. Tidak
C. Tidak pasti
D. Kena tanya Obefiend

4.

Pada pendapat anda, jika Malaysia mencapai matlamat berpopulasi 70 juta orang seperti yang pernah dicadangkan Tun Mahathir. Apakah keadaan Malaysia sewaktu itu?

A) Maju dan menjadi negara kuasa besar
B) Mundur. Seperti Indonesia.
C) Saya takut saya dah mati sewaktu itu.
D) Guru saya kata wallahualam.

5.

Pengurangan populasi sebenarnya telah dirancang oleh pihak tertentu bagi mencapai matlamat tersembunyi. Bincangkan.

10 ulasan:

Abang Zam berkata...

abang tak tahu. agenda illuminatus kah? kehkeh

Isaac Ismael berkata...

aku tak baca lagi aku tengok format aku dha gelak..

abg nih dalam mood peperiksaan nih.

kewl..

haha

Wadi AR berkata...

jap, gua nak rivision geog

Andy berkata...

Aku nak jawab soalan2 objektif kau. Tapi kebanyakan jawapan aku takde dlm senarai jawapan kau plak. Nanti kau tolak markah aku ke? lol

Pengajaran: Sesetengah survey tidak sesuai ditanya dlm bentuk soalan objektif. :)

lavender harum wangi berkata...

ooooo ini la yang update status tu oooo bincangkan ooooo

chee'dida sp. berkata...

hm... susah gak karangan spm tahun ni ye...

Akim Iqbal berkata...

*baling dadu

laskar pelangi berkata...

fuh! macam soalan spm plak dah..hik3

TheBentPencil berkata...

kehkehkeh.

yang sedihnya biasanya bila penduduk semakin profesional, kadar kelahiran turun. dan bagi penduduk tak profesional, they breed like rabbits.

camana nak kualiti = kuantiti tu? bincangkan.

p.s by 2020 populasi bangang kita akan setara dengan kaum redneck di Texas. boleh jaminlah!

DiNieezyANe berkata...

Semakin bertambah populasi sesuatu negara, semakin bertambah bilangan manusia yang tak perasan dia bangang.