Mac 29, 2012

Subjektif

Hampir 5 bulan. Single. Masih tegar menghisap rokok. Bakar rokok dan nikotin masuk dalam badan. Jadi bahan kimia yang menyebabkan badan tak boleh tidak tanpa nikotin. Masih menulis. Kini menerbit dan mengurus. Tertekan kadang-kala. Ramai orang kata aku cepat pemarah. Berdasarkan dari gaya percakapan aku. Weh, aku memang begini. Suara aku lantang. Bukan marah waktu bercakap. Bukan garang. Tapi setelah bertahun lama bermastautin di pulau mutiara, terpengaruh dengan gaya bahasa utara. Buat hawaq. Buat kecoh. Bahasa dan suara aku termanipulasi. Tak marah. Memang sebegini. Tak garang. Memang begini jadinya.

Single. Ada skandal. Crush pun ada. BFF pun ada. Jangan euww euww sangat. Nak kena hentak dengan helmet? Lonely soldier boy adalah lelaki yang bukan senang nak di sway-sway sesuka hati. Perempuan dalam mata seperti objek yang mengantukkan. Mungkin sebab merasa perempuan sudah banyak yang melecehkan. Walaupun dipandang sebagai cantik dan tertarik. Bila lama-lama. Ya, kecelakaan lebih banyak dari kelebihan. Jadi, apa yang perlu lagi? Easy come easy go.

Nak tunggu yang tepat datang? Mengarut. Aku yakin tiada perempuan yang akan datang. Apatah lagi menyembah. Semuanya penakut. Semuanya karut. Karut dalam bayangan. Mengejar ringgit kasorga yang tak berhenti. Perempuan menjahanamkan. Bukan berdendam. Fakta yang diluruskan dari benang yang separa kering separa basah. Benang akan kering walaupun basah bukan? Jadi, ia masih boleh ditegakkan walau nampak salah. Pepatah yang ada kelemahan.

Mencabar yang tepat datang? Boleh dikatakan begitu juga. Bak datang, bak mai, butoh lah sembunyi-sembunyi apa?

Masih menulis. Mengulangi perkara-perkara rutin. Mengejar impian yang menjauh. Smell like teen spirit konon. Teen always like a teen. Angan-angan yang sentiasa disetankan dalam bentuk-bentuk waste. Tahu apa itu impian yang waste? Impian yang tanpa perancangan. Berangan tapi tak bertindak.

Kebencian mula ada dalam diri apabila melihat satu persatu aneka dogma dan ragam manusia disekeliling. Penuh dengan manusia skema yang ada otak tapi tak buka. Yang ada kotey tapi tak guna. Yang ada puki tapi tak cuci. Yang ada hati tapi membenci diri sendiri.







... jangan pakai seksi-seksi depan aku boleh?

8 ulasan:

Wadi AR berkata...

eceh, nak gak mention kau punye single. haha


aku tak reti sexy. ganas

Khyra Scherbatsky berkata...

jangan nak kecewa sangat.... jangan ludah banyak sangat...

Ren berkata...

mendalam

Oren berkata...

Takpe. Daripada terus2 deny ko susah nak bahagia menjadi seorang single, baek lepas geram kadang2.

Yg penting, lps ni jangan sampai tercari seorang 'lelaki' sudeh...

EZAN IDMA berkata...

abam aqram, disebalik kejayaan abam aqram, kene ada seorng permpuan tau. ramai je yg cuba masuk dlm hati kan? tp mybe abam yg memilih. kehkehkeh. betul x?

mizzkechique berkata...

melepas geram ke ni?? nt adala jodoh tu..

Yaty.Yatay berkata...

jenuh nk cerna ayat ko ni
hahahaha

Si Gile Dan KeGILAannye berkata...

masih single?? kalo masih.. jum nikah..!! ahahahaha