Jun 14, 2012

Mempornokan Politik

Mula-mula semua orang dok pulun yakin kata pilihanraya bulan Mac 2012. Bila tak jadi, pakat semua senyap tak nak bangkit cerita pasal apa ang punya teka tak menjadi. Lepaih tu, kata pulak pilihanraya bulan Mei pulak pasal had tu dya keluar perhimpunan resaksa Bersih 3.0. Masing-masing dop yakin dah ni pilihanraya mau tak ya hujung bulan Mei 2012. Baju pun dah standby.

La ni takdop pon. Mei dah lepaih baq ang!

Tapi macam biasa aa, semua dop pakat senyap tak ngaku salah sebab silap ramal, silap teka, silap judi. Senyap dop lagu tu sampai lani. Tapi, benda ni tak habih. La ni predict pulak bulan enam. Lepaih tu ada pulak kata bulan September. Sampai siap nuduh perdana menteri, kalau najib buat bulan sembilan, dia keji, taim tu orang Pas dok nak pi haji.

La ni pakat lah ramai-ramai orang Pas kensel last minit nak pi haji sebab depa dah set dalam otak, najib main keji nak buat pilihanraya bulan sembilan.

Apa punya pemikiran nii?

Angpa ni akal letak mana? Lutut? Pungkoq?

Ni punya karut sekarang semua dop pakat nak berdebat sana -sini. Ngajak lah orang ni debat, ngajak lah orang tu debat, lagakan orang atas nama demokrasi.

Demokrasi butoh ang.

Lagakan orang bercakap ngutok sana, ngutok sini, depa pi balun atas nama demokrasi. Pertama kali dalam sejarah malaysia kata dia. Tu dyaaa. Ni aku bagi isyarat X-pac sekali. Nahhh.



p/s : Rakaman nukilan dari seorang sahabat sekilang. Bukan aku tulih, bukan aku. Aku tau gelak ja. Harap maklum.


6 ulasan:

free compass berkata...

ok lah tu

Tanpa Nama berkata...

dengaq dari kawan naa? haa mamu pa hat duk habaq lagu tu? hahaha tak pun mesti abang tanjung

TheBentPencil berkata...

harap tak tersebar ke industri muzik.
sat gi Zed Zaidi buat debat antara Anzalna, Tasha dengan Neelofa.

eh pikir2 balik cam best gak.
tak selera ceq tengok balik-balik muka jantan hat naik debat.

♥CIK SHA♥ berkata...

Kat Malaysia ni bukan ke sebenarnye mengamalkan Demokrasi Berparlimen? Maknanye ape2 tak puas hati salurkan pada wakil rakyat yg telah diundi dan diiktiraf jadi wakil rakyat kat kawasan masing2 untuk dibangkitkan semasa dalam parlimen masa dorang bersidang setiap kali/hari. Bukan ke?

Hai..entahlah. Kadang-kadang tak paham kenapa masih ada yang dok laung-laungkan pasal demokrasi pastu buat demonstrasi jalanan. (-_-")

Pujangga Bercerita berkata...

karut!!!

semutsengal berkata...

aku bagi isyarat stonecold sekali.


yeahh !