Julai 17, 2012

Sepet

Pulau Pinang semakin sepet. Semakin penuh dengan orang sepet yang pandang orang lain macam sampah. Juga banyak orang mata bulat yang tak suka dengan orang sepet seperti mengandaikan;

'Kilang ni lebihkan kaum dia je, sebab tu budak tu dapat jawatan tinggi dari kau'

Aku tak suka dengan situasi ketidakpercayaan antara kaum ini. Kerajaan kini, kerajaan DAP, kerajaan Lim Guan Eng gagal tangani kepercayaan bukan-bukan antara kaum. Ini bahaya dan boleh menuju ke arah perpecahan kaum jika tak dibendung.

Itu hari pergi event internasional pun lebih banyak orang sepet dari orang mata bulat. Tak seimbang padahal di anjurkan oleh kerajaan negeri. Aku pergi sebab kebetulan dan ada minat dengan filem.

Ada seorang lelaki sepet yang memaki perempuan mata bulat tanpa ada rasa hormat di sebuah pejabat penghantaran. Ikut hati aku nak tumbuk saja lelaki sepet yang berlagak angkuh macam dia lah paling power, dia lah paling ekselen, tak boleh di sentuh.

Aku tunggu dia cakap 'bodoh punya Melayu' sebenarnya. Baru aku tumbuk bertalu-talu. Nasib baik dia tak cakap. Jadi, aku macam biasa start motor sambil memaki;


"Tak kool langsung start skuter pakai penyendal kaki"


Apa-apa pun aku nak pesan. Undi PAS takpe. Asalkan jangan undi DAP dan PKR.

Chalo Asalamualaikom!

9 ulasan:

Wadi AR berkata...

undian adalah rahsia

muhsin.aminudin berkata...

pernah mengalami situasi ni. pernah confront gak. rasa macam penyelamat bangsa sekejap

Kc Kasedah berkata...

Isu perkauman kat negara kita ni sebenarnya dah jadi macam macam. ada stau tempat tu dah tak seimbang jadinya. nak salahkan parti ke kerajaan ke aku rasa dah terlambat.

Kosong berkata...

masih ada lagi yang tidak kesah semua ini..emm

Tanpa Nama berkata...

undi PAS pun x leh pakai sbb still dibayangi oleh DAP dan PKR
Jangan Lupa, mereka kan Pakatan Rakyat (PR) so ape2 pun still PAS yang paling belakang

Tanpa Nama berkata...

Aku memang benci si sepet. Dasar kaum pendatang.Sekian.

firdaus.9898 berkata...

then why 1Malaysia?

Zura Lee berkata...

sebbaik sy bdk tk cukup umo, tk yah ngundi.. yeyeeyeyeye !!!

Komrad J berkata...

Wow
Bodohnya penulisan

Both my grandmothers were chinese
While the rest are malays

So what that's made me?
Am I superior than you, or aku sekasta lebih rendah dari kau?

Hahaha
Aku Malaysian, aku okey