April 11, 2013

Tempoh Kuasa

Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM setelah berkuasa 22 tahun kerana berprinsip kepada 'kepimpinan melalui teladan'. Beliau mahu tunjuk kepada semua pemimpin tak kira siapa pun, makin lama kita berkuasa, makin banyak orang benci. 

Berikut jumlah masa pemerintahan Menteri Besar dan Ketua Menteri sekarang dan jika mereka menang lagi. Mereka akan berkuasa lagi 5 tahun. 

MB Perak Dr. Zambry - 4 tahun 
MB Terengganu Ahmad Said - 5 tahun 
MB Perlis Dr Isa Sabu - 5 tahun 
MB Selangor Khalid Ibrahim - 5 tahun 
KM Pulau Pinang Lim Guan Eng - 5 tahun 
MB Kedah Azizan Razak - 5 tahun 
KM Sabah Musa Aman - 8 tahun 
MB Negeri Sembilan Mohamad Hassan - 9 tahun 
MB Pahang Adnan Yaakob - 14 tahun 
KM Melaka Ali Rustam - 14 tahun 
MB Johor Ghani Othman - 18 tahun 
MB Kelantan Nik Aziz - 23 TAHUN!! 
KM Sarawak Taib Mahmud - 32 TAHUN!! 

Awak sudah lihat siapa yang kemaruk kuasa skrg? Marilah kita ubah! Jangan takut untuk ubah. Dia ulamak ke, dia kaya harta berbillion ke. Jangan sesekali takut untuk ubah. Hentikan kemaruk kuasa. 

p/s : bawah 20 tahun berkuasa, ok lagi. kalau dah 20 tahun ke atas ni, eloklah berhenti. ramai dah orang benci. 
p/s 2 : MB Johor kalau dia bertanding lagi, mmg dia pun nak kena ubah jugak. oh lupa, Johor mana boleh kalah dengan Kelantan. :P

4 ulasan:

MUQARRABINZ berkata...

Setuju..

Siti Najwa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gamepoint amd berkata...

Taib mahmud tu berkuasa lg lama dari umur aku hahahha

shinonomeichan berkata...

ade orang benci Tun M ke bile beliau letak jawatan? rasa sedih je walaupun dah 22 tahun die jadi PM.