Mei 08, 2013

Apa Lagi Yang Cina Mahu?

Apa lagi yang Cina mahu? Aku sedang fikir.
Cina pertama mahu duit sewa rumah.
Cina kedua mahu duit printing buku.
Cina ketiga mahu duit aku dilabur.
Cina keempat mahu aku jadi rakan niaga.
Cina kelima ajak aku makan di kedainya.

Apa lagi yang Cina mahu?
Cina mahu duit.
Itu saja setakat ini untuk aku.
Yang aku tahu.

Siapa cakap aku rasis?
Bukan Cina yang cakap.
Melayu yang cakap aku ini rasis.
Melayu mana yang kata aku ini rasis?
Melayu yang fikir dia hendak back-up Cina.
Melayu yang fikir aku ini terlalu Melayu.
Melayu pembangkang selalunya.

Melayu memang kelakar.
Apa lagi yang Cina mahu?
Cina mahu Melayu berhenti jadi kelakar.

Apa lagi yang Cina mahu?

5 ulasan:

❤ Si Budak Vanilla ❤ berkata...

cina mahu smgt 1 mlysia. .adohai. .

uriel berkata...

kadang2 aku tergelak sendiri tengok gelagat org malaysia ni terutama Melayu.sikit2 rasis,aku rasa la minda dieorg ni mmg takleh lari dari blok pemikiran rasis.paranoid barangkali.semua benda disangka rasis.sampaikan sekarang ayat soal "Apa lagi Cina mahu?" pun nak jadi isu.dah orang tanya jawab jela,xyah nak emosi tak tentu hala

tenku butang berkata...

2494

done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

norhazreena mohd faudzi berkata...

Rasiskah kita kalau menentang cina?
Kenapa kita tak rasis bila menentang israel?
Israel pendatang di Palestine.
Cina pendatang di malaysia.
Israel menentang islam dgn senjata
Cina menentang islam dgn ideologi.

Mahukah kita biarkan titisan darah nenek moyang dikorbankan hanya kerana ketamakkan kita.
Benar islam menggalakkan kita menghormati sesama manusia.
Tapi haruskah berdiam sehingga senjata mula diangkat?

Saw Tan berkata...

oi norhazreena

Majoriti sepatutnya menjaga hak moniriti,bagaimana dgn Malaysia?
Usahawan bumiputera tu,betul-betul bumi ke?Mydin tu mamak,Syed Mokhtar tu Arab,Najib Razak tu Bugis!

Apa lu mau,janganlah sesekali
memperalatkan Islam,face the fact lah!